We vroegen een aantal hifi-leveranciers naar hun ervaringen met Coolblue, online aanbieder van consumentenelektronica en steeds meer thuis op de hifi-markt.
In deel 3 Bowers & Wilkins.
We spraken Managing Director Benelux Erwin van der Putten.
Hoe zien jullie online specialisme zoals Coolblue dat aanbiedt?
“Omdat je online producten aanbiedt moet je meer uitleggen en reviews erbij plaatsen. Dat doen ze goed. Het gebruik van YouTube-filmpjes om consumenten te overtuigen is ook prima, online consumenten hechten hier veel waarde aan. Hierbij helpt natuurlijk ook de betrouwbaarheid van Coolblue.”
Wat onderscheidt Coolblue van andere e-tailers?
“Coolblue is een online retailer met een aanpak gericht op kwaliteit en service. Ook het totaalconcept is bijzonder, met een mooi en goed webdesign. En hun lange termijnaanpak trekt ons ook. Zij richten zich met hun portfolio bovendien op dezelfde doelgroep als Bowers & Wilkins wat betreft de categorie new media.”
Wat vinden jullie van hun service?
“Ze zijn streng voor leveranciers, maar zeer klantgericht. Dus goed.”
Wat zijn voor Bowers & Wilkins de belangrijkste redenen om samen te werken met Coolblue?
“Hun hoogwaardige service en klantgerichtheid. De duidelijke kwaliteitsuitstraling en goede marketingtechnieken. Goed begrip van zoekmachine-optimalisatie, erg actief met social media, kennis van adverteren op Google, een uitgebreide nieuwsbrief en goede campagnes gericht op onze doelgroep. Al met al een zeer betrouwbare partner.”