NIEUWS

Deezer 's werelds grootste muziekcatalogus

Redactie HiFi.nl | 20 januari 2016

Muziekdienst Deezer krijgt een investering van €100 miljoen en breidt prompt de muziekcatalogus uit tot 40 miljoen nummers. Prima nieuws dus voor iedereen die gebruikmaakt van de Duitse streamingdienst.

Deezer heeft vandaag aangekondigd dat het een investering van €100 miljoen ontvangt van Access Industries, met medewerking van Orange, om de groei te vergroten en nieuwe producten op de markt te brengen. Daarnaast is de muziekcatalogus uitgebreid tot meer dan 40 miljoen nummers, waardoor Deezer de grootste catalogus wereldwijd heeft.

“De muziekstreamingmarkt bestaat nog maar net en is al hard op weg om het belangrijkste distributiekanaal voor muziek te worden”, zegt Hans-Holger Albrecht, CEO, Deezer. “De aanvullende financiering stelt ons in staat om Deezer’s positie als wereldwijde, onafhankelijke muziekstreamingdienst zeker te stellen en ons aanbod voor muziekliefhebbers over de hele wereld uit te breiden." In de afgelopen maanden heeft Deezer het aanbod van gesproken content uitgebreid naar meer dan 40.000 radioshows, audioboeken en podcasts, verspreid over verschillende markten. Daarnaast is er premium sports en live voetbal content toegevoegd, hebben de iOS en Android apps een nieuw ontwerp gekregen en is de samenwerking met BMW, BandPage, Sonos, Three en anderen uitgebreid.

“De explosie van muziekstreaming creëert een unieke kans om een echt persoonlijke service te bouwen voor luisteraars. Deezer staat aan de voorzijde hiervan met een gevarieerd aanbod dat unieke lokale belevingen benadrukt”, aldus Guillaume d’Hauteville, vice-voorzitter van Access Industries. “We zijn trots om het innovatieve Deezer te blijven ondersteunen.”“Consumenten over de hele wereld luisteren muziek via hun mobiele telefoons, wat een enorme kans biedt om klanten te binden en het gebruik te verhogen. Inspelend op deze verandering zorgt Deezer voor een uitstekende service, waarbij het constant de gebruiksvriendelijkheid verbetert met nieuwe services zoals persoonlijke radio, high-definition audio, songteksten en nu dus de grootste muziekcatalogus ter wereld,” zegt Pierre Louette, CEO Delegate, Orange. “We zijn erg blij om te investeren in de muziekstreamingmarkt, omdat we er van overtuigd zijn dat het een geweldige kans is om innovatie op een wereldwijde basis te stimuleren.”


EDITORS' CHOICE