Sinds het online gaan van HiFi.nl in 1999 is onze missie altijd dezelfde gebleven. Ook bijna 25 jaar later formuleren wie die daarom als volgt;Â
Door de belangstelling in, en het enthousiasme voor, natuurgetrouwe weergave van muziek en film te voeden en te vergroten, slaat HiFi.nl als belangrijkste onafhankelijke medium in de Benelux de brug tussen productaanbod en (potentiële) klanten.
Niet voor niets definieren wij "HiFi" als de 'hoogwaardige' of 'waarheidsgetrouwe' weergave van muziek en film via audio- en videoapparatuur. HiFi.nl wil de hedendaagse consument veel, goede en correcte informatie verschaffen over audio-/videoproducten, achtergronden en film- en muziektitels. Onze doelgroep is primair de Nederlandssprekende muziekliefhebber binnen de Benelux. De muziekliefhebber met de voorliefde voor een kwalitatief hoogwaardige en natuurgetrouwe muziekweergave. Hierbij richten we ons op betaalbare maar kwalitatief goede hi-fi, premium hi-fi, high-end audio en head-fi. HiFi.nl richt zich primair op nieuws, trends, technologieën, informerende achtergrondartikelen, product- en albumreviews. We proberen onze lezers een zo volledig mogelijk beeld te geven van fabrikanten, importeurs, agenten, speciaalzaken en retailketens die binnen de Benelux actief zijn. HiFi.nl neemt zonder uitzondering een onafhankelijk journalistiek standpunt in.