(ingezonden mededeling)
Memorex website voor jongeren met adviezen en wedstrijden
Memorex presenteert de website www.memorexsharetour.com, die is gericht op jongeren die geïnteresseerd zijn in de technologie waarmee ze dagelijks omgaan. De website adviseert hen hoe ze media als cd´s, dvd´s, flash memory en geheugenkaarten optimaal kunnen gebruiken. Via de website kunnen ze zich inschrijven voor de vierjaarlijkse ´memorexsharetour´-nieuwsbrief, boordevol nuttige informatie, en deelnemen aan wedstrijden met aantrekkelijke prijzen.
Â
Memorexsharetour.com is onderdeel van de nieuwe Memorex-filosofie: ’Leg vast, deel en bewaar’. De website dient dan ook als ontmoetingsplaats waar gebruikers ervaringen kunnen delen en net zo makkelijk met Memorex kunnen interacteren, als ze een filmpje opslaan op een TravelDrive: makkelijk, simpel en snel.
Â
De eerste nieuwsbrief richt zich op Memorex´ laatste twee producten: TravelCard-geheugen en HD DVD´s. Te winnen prijzen zijn een PDA, een draagbare dvd-speler en een digitale camera. Memorex is in onderhandeling met grote platenmaatschappijen om op korte termijn ook concertkaarten van favoriete artiesten weg te kunnen geven aan abonnees van de nieuwsbrief.
Â
Is it live or is it Memorex?
Memorex en jazz-zangeres Ella Fitzgerald bezorgden elkaar in 1972 wereldroem met de vraag ’Is het live, of is het Memorex?’ toen Ella een wijnglas stuk zong. Memorex heeft in de Verenigde Staten sindsdien nooit aan bekendheid ingeboet. Sinds mei 2006 is Memorex een van de merken van Imation Corp. (NYSE:IMN), vooraanstaand leverancier van verwisselbare opslagmedia. Sindsdien maakt Memorex opnieuw entree op de Europese markten. Memorex is groot in cd- en dvd-media, optische stations en USB-flashstations. Meer informatie over Memorex is te vinden op www.memorexlive.com. Meer informatie over Imation is te vinden op www.imation.nl.