NIEUWS

Markt voor technische consumentenproducten krimpt

Redactie HiFi.nl | 06 maart 2009

(gezien op het Internet)

Uit onderzoek van het GfK Temax blijkt dat technische consumentenproducten al in het vierde kwartaal van 2008 een effect merkten van de crisis. Toch was er een stijgende vraag naar notebooks te zien en werden lcd-tv’s goed verkocht rond het EK en de Olympische Spelen.

Het grootste segment binnen de markt voor technische consumentenproducten is consumentenelektronica; goed voor 669 miljoen Euro omzet in het vierde kwartaal. Aangewakkerd door de EK-voetbal explodeerden de verkopen van tv`s in het eerste halfjaar, waarbij een extreme piek in het tweede kwartaal te zien was voor lcd-tv`s van veertig procent stijging. Het was te verwachten dat dit groei-tempo zou afvlakken en in het derde kwartaal steeg de omzet nog 7,4 procent, maar in het laatste kwartaal liep de omzet dan ook -4,9 procent terug. Andere producten die het goed deden in het laatste kwartaal waren MP4 digtale videospelers met intern geheugen (+11,9 procent) en Audio Streaming systemen (+85,5 procent). Dvd-spelers lieten een prima ontwikkeling zien onder invloed van Blu Ray (High Definition) spelers.

Kijk voor het volledige bericht op Digitailing


EDITORS' CHOICE