BCC Plaza zet service in de etalage

Redactie HiFi.nl | 18 maart 2010

(Ingezonden mededeling)

Na een ingrijpende verbouwing van ruim twee maanden opent BCC vandaag, 18 maart 2010, officieel de deuren van BCC Plaza aan de Buitenveldertselaan in Amsterdam. Het voormalige Polectro Plaza is sinds de overname van Polectro in november vorig jaar het paradepaard van BCC in de regio Amsterdam.

Service is het sleutelwoord in de nieuwe vestiging. De hypermoderne winkel meet een vloeroppervlakte van 3000 m2. Naast het vertrouwde assortiment biedt BCC Plaza als eerste BCC winkel in Nederland nu ook elektronicaproducten uit het hogere segment zoals notebooks van Apple en Sony Vaio, audiotopmerken Marantz, Denon, B+W, Arcam en Bose en Spectral meubels. Hiermee continueert BCC de naam, allure en het specialisme dat Polectro Plaza jarenlang had voor vele elektronica klanten en liefhebbers uit de regio Groot-Amsterdam.

Eind vorig jaar nam BCC de twee elektronicawinkels van Polectro in Buitenveldert en Bos en Lommer over. De Polectro vestiging in Bos en Lommer is voortgezet als een speciale BCC Digital winkel, met een extra breed assortiment in multimedia. Polectro Plaza in Buitenveldert is omgebouwd tot BCC Plaza. Met BCC Plaza wil het bedrijf haar traditioneel stevige marktpositie in de regio verder versterken. Op dit moment heeft BCC in Amsterdam en omstreken al tien winkels.

De winkel van BCC in Amstelveen in het Stadshart heeft de elektro-retailer inmiddels gesloten. Peter Brussel, directeur van BCC: “De locatie in Buitenveldert is beter bereikbaar, heeft voldoende gratis parkeergelegenheid en is groter dan de winkel in Amstelveen. Bovendien bieden we een veel breder assortiment. We zijn er dan ook van overtuigd dat we vanuit Plaza zowel regio Amsterdam als Amstelveen kunnen bedienen.â€

Beleving en service

Polectro Plaza was een begrip in de regio onder meer vanwege haar grote en hoogwaardige productaanbod. Tevens bewees Polectro met haar formule dat er in de Amsterdamse regio vraag is naar een hoger segment producten, naast het reguliere assortiment. “Ook als BCC hebben we een diepgeworteld serviceprincipe in onze organisatie, waarbij de wensen van klanten altijd voorop staan. Wat dat betreft leek Polectro heel erg op BCC. Om die reden hebben we ervoor voor gekozen om met BCC Plaza een breder en ander assortiment aan te bieden dan we gewoon zijn. Service is ook de rode draad in de winkelinrichting. Dit uit zich onder andere in de vorm van beleving. Consumenten hebben uitgebreid de mogelijkheid om producten te zien, te testen en aan te raken,†aldus Brussel.

BCC Plaza biedt maar liefst twee unieke luisterruimten met zowel producten uit het reguliere als het hogere elektronicasegment. TV, video en audioapparatuur inclusief alle toebehoren en accessoires kunnen volop uitgeprobeerd worden. Bovendien is in BCC Plaza de vernieuwende winkelformule van BCC doorgevoerd. Brussel: “Bezoekers lopen via een uitnodigende route langs verschillende ‘belevingswerelden’ met de nieuwste producten, gadgets en innovaties binnen een bepaalde productgroep. Daarnaast is er een speciale consumerdesk waar klanten met al hun vragen terecht kunnen. En natuurlijk is er de ‘Groenestekker Wand’ waar bezoekers interactief informatie krijgen over het milieu, energiebesparingmogelijkheden en de meest energiezuinige apparaten.â€

De deuren van BCC Plaza gingen officieel open om 09.30 uur, wat meteen tot grote drukte leidde:

 


EDITORS' CHOICE