We mogen bij Xingo, de internet-uitgever achter onder andere HiFi.nl, Muziek.nl en Hifidelity, twee nieuwe medewerkers verwelkomen. Erik Jansen is toegevoegd aan ons management-team en Tom Verboven is al enige tijd stuwende kracht van onze marketing afdeling. Met de versterking zullen wij onze positie als toonaangevende uitgever in de a/v, muziek en film-branche verder uitbouwen.
Tom Verboven rondde onlangs zijn studie Marketing Management aan de Universiteit van Tilburg af met een afstudeerscriptie geschreven voor Xingo. Niet zonder succes, want met zijn afstudeerwerk won hij een scriptieprijs. Sinds januari dit jaar versterkt hij het team in Tilburg, waar hij zich gaat richten op de marketing van nieuwe concepten en het uitbouwen van de diensten op B2B gebied.
Erik Jansen was zeven jaar actief bij Free Record Shop Holding, waar hij via verschillende functies doorgroeide tot Algemeen Directeur van Free Interactive Services NV. Daar was hij verantwoordelijk was voor alle online activiteiten. De parallellen tussen de activiteiten van Erik en Xingo zijn door de jaren heen altijd groot geweest, en sinds 1 april maakt Erik deel uit van het management-team als Directeur Xingo Publishing en New Business, waar hij de strategische koers van Xingo de komende tijd mede vorm gaat geven. Hij is daarnaast verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie. Erik is naast Jean-Pierre Joos en Hans Tebbens mede eigenaar van Xingo geworden.
Dankzij de versterking kan Jean Pierre Joos zich nog meer gaan richten op het contact met onze relaties; sales en marketing dus. "Deze beweging geeft Xingo een stevige basis voor de toekomst. Op korte termijn is dat al merkbaar doordat ik meer tijd ga krijgen voor ons netwerk. De mogelijkheden voor Xingo zijn groot en doordat Erik zich nu gaat ontfermen over de organisatie achter onze publicaties kan ik me volledig focussen op onze relaties", aldus Jean-Pierre Joos.