Coolblue verkozen tot slimste organisatie

Redactie HiFi.nl | 15 maart 2012

Webwinkelbedrijf Coolblue is verkozen tot `Slimste organisatie van Nederland 2012`. De e-tailer won deze week de bijbehorende Dutch Business Intelligence Award.

Coolblue is een organisatie met ruim 100 gespecialiseerde webwinkels en vier fysieke winkels in Rotterdam, Eindhoven, Groningen en Antwerpen. Zij hebben hun specialisme al 12,5 jaar hoog in het vaandel staan. Je vindt dan ook uitsluitend product-georiënteerde webwinkels als Receiverstore.nl, Homecinemacenter.nl en Blurayspelershop.nl onder de steeds verder uitklappende paraplu van Coolblue.

De onderneming achter, om precies te zijn, 137 gespecialiseerde webshops koppelt slimme technologie aan slim organiseren, zo stelde de vakjury. "Wij hebben erkenning gekregen voor de combinatie van ons grootste doel, klanten tevreden krijgen en houden, met een naadloze IT-integratie. Business Intelligence is daarbij een zeer belangrijk instrument”, stelt Daniel Bos, manager Business Intelligence bij Coolblue.

De verkiezing rond de ‘Slimste organisatie van Nederland’ met de daaraan gekoppelde Dutch Business Intelligence Award is haar zevende editie ingegaan. In de afgelopen jaren heeft het vakgebied Business Intelligence zich sterk ontwikkeld en wordt steeds vaker gezien als een krachtig instrument om onder andere blijvend concurrentievoordeel te bereiken.

De drie finalisten voor de Dutch BI Award 2012 vormen hiervan een goed voorbeeld. De genomineerden zijn daarmee exponenten van iets wat gezien zou kunnen worden als ‘intelligentie 2.0’, waarbij informatiegebruik, het delen van inzichten en zelfsturing op het laagste niveau in de organisatie zijn georganiseerd. Niet meer het handjevol managers mag sturen, maar iedereen die betrokken is.

Lees ook onze Hi-Visit bij Coolblue, en kijk eens op de Special Page


EDITORS' CHOICE