NIEUWSPhilips

Philips Net televisie

| 23 februari 2009 | Philips
Via de snelle en eenvoudige internettoegang op de TV plan je makkelijk de snelste route via TomTom, bekijk je YouTube filmpjes en deel je de laatste foto’s met MyAlbum.




Eindhoven, Nederland; Philips luidt een nieuwe generatie van multimediatelevisies in met de lancering van Net TV. Net TV is een platform dat vanaf de online startpagina op het televisiescherm een eenvoudige en snelle toegang biedt tot een hele reeks van entertainment- en informatiewebsites.
 
Net TV zal vanaf de lente 2009 in Europa beschikbaar zijn op alle Philips televisies van de series 8000, 9000 en op de Cinema 21:9. Net TV biedt internetcontent op maat voor een optimale kijkervaring op het tv-scherm. De content is makkelijk toegankelijk via de afstandsbediening van de televisie, zonder dat er extra decoders, abonnementen op diensten of een laptop aan te pas komen.

Des Power, Senior Vice President Marketing Television, Philips Consumer Lifestyle: “Philips gaat er prat op zijn klanten eenvoudige oplossingen aan te bieden. Met Net TV kun je vanuit je luie stoel met de afstandsbediening toegang krijgen tot en interacteren met de websites die je het meest gebruikt. Je kunt bijvoorbeeld ook online foto’s of video’s uitwisselen, wat altijd leuker is dan met een klein laptopscherm. Ook nieuws- en weerberichten kunnen realtime in slechts enkele seconden geraadpleegd en geüpdate worden.”

Net TV brengt de kracht van het internet naar het televisiescherm
Met Net TV van Philips kunnen gebruikers:
· Makkelijk toegang krijgen tot informatie- en entertainmentdiensten op het internet, zonder een pc of laptop te moeten opstarten; één druk op de afstandsbediening volstaat.
· Snel de verkeerssituatie, het nieuws of het weerbericht raadplegen met een visuele ervaring die rijker, sneller en makkelijker te lezen is dan met teletekst.
· Populaire YouTube-films bekijken met familie of vrienden, in de huiskamer zonder dat iedereen zich achter het scherm van de laptop moet scharen.
· Rechtstreeks op hun televisiescherm online fotoalbums bekijken.
 
Lokale talen en lokale informatie voor de Europese consument
Naast pan-Europese diensten zal Net TV van Philips een brede selectie van lokale websites per land bieden die speciaal op maat worden aangepast voor het bekijken op een televisiescherm. Uit onderzoeken blijkt dat de consument op zoek is naar lokaal relevante informatie in lokale talen, naast pan-Europese informatie in het Engels. In Nederland, België, Duitsland of Frankrijk is Philips bijvoorbeeld van plan om in zee te gaan met vooraanstaande leveranciers van nieuws, weer, verkeersinformatie en sportnieuws in de lokale talen.
 
Internet is volledig geïntegreerd, voor een snelle en makkelijkere instelling
Net TV wordt volledig geïntegreerd in de Philips televisies van de series 8000, 9000 en de Cinema 21:9. Als de televisie aangesloten is op het internet via een ethernetkabel of via Wi-Fi (Wi-Fi is beschikbaar op de serie 9000 en op de Cinema 21:9) wordt de lokale startpagina van Net TV automatisch gegeneerd. Websites die via Net TV aangeboden worden, zijn geoptimaliseerd voor het tv-kijken op basis van de open IP-TV-norm (OIF-normen), zoals CE-HTML(CEA-2014 Web4CE).
 
Genieten van informatie en entertainment, in alle eenvoud, vanuit je stoel
Net TV van Philips biedt toegang tot een selectie van informatie- en entertainmentwebsites: nieuws, verkeer, weer, online veilingen, sociale netwerken, gaming, fotoalbums en door de gebruiker gegenereerde content. Het Net TV-platform behelst specifieke en aangepaste websites van een aantal Europese partners zoals YouTube, TomTom, eBay, MeteoGroup, Funspot, MyAlbum en Netlog. Deze zullen in heel Europa aangeboden worden.

In Nederland werkt Philips Net TV samen met de volgende content aanbieders: ABNAMRO.tv, AD, Bright.tv, Buienradar, Iens, MijnAlbum, OV9292, PhotoTV, PSV, Rabobank, Radio538, Sportwereld, TomTom, Tunein.fm, Voetbalprimeur en Weer.nl


Over onze Europese partners:

Over YouTube. YouTube is ’s werelds meest populaire online-videocommunity waarbij miljoenen mensen eigengemaakte video’s kunnen ontdekken, bekijken en delen. YouTube biedt gebruikers een forum om met anderen, waar ook ter wereld, in contact te komen, elkaar te informeren en te inspireren. Tegelijk doet de website dienst als distributieplatform voor originele contentcreators en kleine of grote adverteerders.

Over TomTom. TomTom NV is ’s werelds eerste leverancier van navigatiesystemen. Bij de ontwikkeling van zijn producten focust TomTom op innovatie, kwaliteit, gebruiksgemak, veiligheid en waarde. Op Net TV zal TomTom zijn dienst TomTom High Definition Traffic™ aanbieden, voor de meest nauwkeurige en actuele verkeersinformatie. Deze dienst zal beschikbaar zijn voor gebruikers van Philips Net TV in het Verenigd Koninkrijk, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland en Nederland. Deze gebruikers zullen snel en makkelijk toegang krijgen tot de meest volledige verkeersinformatie in hun land.
 
Over eBay: eBay. The World`s Online Marketplace®, is een wereldwijde online-handelsplaats waar gebruikers lokaal, nationaal en internationaal handel kunnen drijven. Met zijn gediversifieerde en gepassioneerde community van particulieren en kleine ondernemingen, biedt eBay een onlineplatform waarop elke dag opnieuw miljoenen items verhandeld worden. De content van eBay wordt verzorgd door Jaast, een erkende partner van eBay.


Over MeteoGroup. MeteoGroup is het grootste private weerbedrijf van  Europa.
MeteoGroup verstrekt weersinformatie aan klanten die actief zijn in scheepvaart, wegenwerken en industrie, alsook aan omroepen, kranten en digitale platforms over de hele wereld. Het bedrijf werd opgericht in 1986 en kan bogen op een ongeëvenaarde reputatie van kwaliteit en innovatie op het stuk van weersvoorspellingen. Onze meteorologen bieden 24 uur per dag en 365 dagen per jaar weersverwachtingen, ondersteuning, monitoring en advies. Daarnaast ontwikkelt het speciale weermodellenteam permanent eigen MeteoGroup-weersverwachtingssystemen en -technieken. MeteoGroup is gevestigd in Nederland en heeft kantoren in België, Duitsland, Polen, Spanje, Zweden en het Verenigd Koninkrijk.

Over Funspot. Funspot is de grootste dienst van casual games voor onlinetelevisie, met spellen in categorieën als arcade, strategie, board en puzzels. Allemaal worden ze ontwikkeld voor tv-gebruikers. Funspot wordt aangeboden door Accedo Broadband, een toonaangevende leverancier van interactieve applicaties en on-demandcontent voor IPTV en Connected TV.

Over MyAlbum. MyAlbum.com is een gratis onlinefotodienst. Gebruikers uploaden foto’s in een onlinefotoalbum en delen ze met familie en vrienden. De dienst wil het uitwisselen van foto’s in de eerste plaats makkelijk, veilig en gratis maken. Op internationaal niveau host MyAlbum 15 websites in 14 verschillende talen. In zijn thuisland, Nederland, host de dienst de grootste website voor het online uitwisselen van foto’s, met meer dan 110 miljoen opgeslagen foto’s.

Over Netlog. Netlog is een onlineplatform waarop gebruikers in contact kunnen blijven met hun vrienden en er nieuwe kunnen maken. Het is een online sociale portaalsite die specifiek bedoeld is voor Europese jongeren. De portaalsite is een ontwikkeling van Netlog NV, met thuisbasis in Gent (België) en is momenteel beschikbaar in 25 talen. Het platform telt meer dan 40 miljoen gebruikers in Europa, en dit aantal stijgt nog elke dag.

Over Koninklijke Philips Electronics
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en behoeften van de klant en zijn merkbelofte van “sense and simplicity”. Philips heeft wereldwijd circa 128.000 werknemers in dienst, verspreid over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 27 miljard in 2007 is de onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en mondverzorgingsproducten.
Meer informatie over Philips vindt u op www.philips.nl/nieuwscentrum
MERK

EDITORS' CHOICE