(Gesponsord artikel)



Hi-Fi Klubben Utrecht - Een stukje Scandinavië in de Domstad

Jochem Geerdink | 14 december 2012 | Fotografie PHOTO40

Zowel de flagship store in Amsterdam als de zaak in Hilversum betroffen een overname van voormalige RAF-winkels, Hi-Fi Klubben in Utrecht is een volledig nieuw filiaal. Een maand na de opening namen we er een kijkje en spraken met winkelmanager David Finnemann.

Ook lieten we een virtuele tour van de zaak maken, die je kunt benaderen door op onderstaande foto te klikken.

Toplocatie
"We hebben heel hoge verwachtingen van deze winkel", hoorden we marketingmanager Mikkel Braae-Andersen tijdens de Grand Opening van Hi-Fi Klubben Utrecht eind oktober tegen een geïnteresseerde bezoeker zeggen. "Ik begrijp wel waar hij op doelde", zegt winkelmanager David Finnemann een maand later. "We zitten hier namelijk op een toplocatie."

Dat zullen we zeker niet ontkennen. Ondanks dat Hi-Fi Klubben qua oppervlakte onderdoet voor de grote broer in Amsterdam en de iets minder grote broer in Hilversum, wint het qua locatie aan de rand van het winkelgebied in de Utrechtse binnenstad glansrijk.

"In Amsterdam en Hilversum merk je dat de klanten heel gericht naar je zaak komen. Hier zitten we toch meer in de loop", legt Finnemann uit.

Nieuwsgierig
De gevel van het fraai opgeknapte pand in de Mariastraat, pal naast de winkel van Apple reseller A-Mac, nodigt ook zeker uit tot een bezoekje. Zoals ook het guitige hoofd van Questlove, die ons aanstaart vanaf een poster van Sonos, dat doet.

Over aandacht heeft de nieuwe speciaalzaak dan ook niets te klagen, zo beaamt Finnemann. "Mensen zijn nieuwsgierig, komen toch even een kijkje nemen. Of ze komen bij A-Mac vandaan, dat regelmatig mensen verwijst naar ons. Zoals wij ook weer doorverwijzen naar A-Mac. Want we mikken toch een beetje op hetzelfde publiek."

Net als het überhippe Apple wil Hi-fi Klubben meer zijn dan alleen een winkel waar je terecht kunt voor hoogwaardige audioapparatuur en televisies. Een lifestyle, of way of life. Daartoe houdt het eens in de zoveel tijd speciale evenementen.

"Dan moet je bijvoorbeeld denken aan luistersessies wanneer nieuwe producten gelanceerd worden of evenementen waarbij mensen zelf hun favoriete muziek meenemen om af te laten spelen op bijzonder apparatuur", verduidelijkt Finnemann.


EDITORS' CHOICE