Crisis? Welke crisis? De heren en dames van Genesis Technologies presenteren in samenwerking met een aantal partners – Barco, Datasat en Stewart – het nieuwe ‘ICE’ concept.
Dat letterwoord staat voor ‘Individual Cinema Experience’. Hoogwaardige home theatersystemen op maat, daar draait het hier om. Saillant detail: ‘Prices for ICE Cinemas start from $ 1 Million’, staat in het persbericht te lezen.
Het geheel heeft – onbedoeld, naar alle waarschijnlijkheid – een betrekkelijk hoog 'gebakken lucht'-gehalte. Zo krijgen we een aantal ‘testimonials’ te lezen dat in onvervalste ‘Wij van WC-eend adviseren WC-eend’ stijl is opgehaald bij de partners die achter het project zitten. Nogal logisch dat die één en ander de hemel in prijzen, niet? Daarbij blijkt dat de foto’s die onder de titel ‘Projects’ gecommuniceerd worden geen echte foto’s zijn, maar renderings die in een computerprogramma gemaakt zijn. Mooie renderings, dat dan weer wel... (zie ook het foto-album links).
Tenslotte deed ook het logo een belletje rinkelen. En inderdaad, er bestaat zoiets als ‘Ice Watch’: dezelfde naam en zelfs hetzelfde lettertype (dat is gewaagd!). Gelukkig staat het witte lijntje hier boven de merknaam in plaats van eronder en is het symbooltje een diamant geworden...
Niet dat we niet willen geloven dat het ICE programma geen aardige home theater ervaring kan opleveren, maar voor alle zekerheid houden we ons moeizaam bij elkaar gespaard miljoentje nog maar even bij… Of we sparen nog even door.