Verslag Bowers & Wilkins Soundtasting

Om consumenten kennis te laten maken met waar het merk voor staat, bedacht Bowers & Wilkins Benelux het Soundtasting concept. Een snelle rondgang langs de verscheidenheid van het assortiment van de Britse luidsprekerbouwer in één van de dealerzaken in het land. Twee weken geleden werd bij Remkes Beeld & Geluid in Eindhoven een heuse tour afgetrapt en ook wij namen een kijkje.

“We komen eigenlijk voor de wijnproeverij van Vinius”, zegt een groepje mensen dat de winkel van Remkes Beeld & Geluid aan de Aalsterweg in Eindhoven binnenloopt. Zo snel laat Stefan Zaunbrecher van Bowers & Wilkins zich echter niet uit het veld slaan en hij vraagt de mensen of hij ze eerst iets anders mag laten proeven. Namelijk het assortiment van Bowers & Wilkins en aanverwante merken.

Voor de aftrap van de zogenaamde Soundtasting Roadshow koos Bowers & Wilkins Benelux voor Remkes Beeld & Geluid. Die Eindhovense speciaalzaak lijkt vandaag wel een soort flagship store van de Britse fabrikant. Waar je ook kijkt zie je luidsprekers uit de stal van Bowers & Wilkins en de versterking komt veelal van merken als Rotel, Classé of Marantz. Allen gelieerd aan het Benelux-kantoor van Bowers & Wilkins.

Toen de naamgever van de winkel benaderd werd door Bowers & Wilkins voor de Soundtasting Roadshow, hoefde Robert Remkes niet lang na te denken. “Remkes Beeld & Geluid heeft al jaren een zeer warme relatie met Bowers & Wilkins en zijn medewerkers. En het concept sprak me ook heel erg aan”, antwoordt de Eindhovenaar desgevraagd.

Dat concept is eigenlijk supersimpel. Diverse producten van Bowers & Wilkins in verschillende prijsklassen staan uitgestald, waardoor je van alles een beetje kunt ‘proeven’. Eerder deed het Benelux-kantoor van de vermaarde Britse luidsprekerbouwer iets dergelijks tijdens de dealerdagen en dat viel in zeer goede smaak. Daar ligt dan ook de oorsprong van de Soundtasting Roadshow, zo legt Erwin van der Putten van Bowers & Wilkins Benelux uit.

Collega Zaunbrecher vertelt ondertussen iets over de oorsprong van het naar John Bowers en Ray Wilkins vernoemde bedrijf, waarvan ook beelden voorbijtrekken op één van de lcd- en plasma schermen. Waaronder de spiksplinternieuwe Philips Elevation, dat volgens Remkes maar net op tijd binnen was. Nu hangt het scherm fier tussen twee inbouwspeakers van Bowers & Wilkins uit de eveneens behoorlijk nieuwe CI800-serie, namelijk de CWM8.5.

Speciaal voor de Soundtasting Roadshow werden vier AM-1’s in opvallende kleuren gespoten, vertelt Van der Putten. Hij noemt de Architectural Monitor “een veelzijdige design speaker voor binnen en buiten, die feitelijk in iedere gewenste kleur overgespoten kan worden en waarvan het speakerdoek of speakergrill voorzien kan worden van iedere print of kleur”. Al wordt de AM-1 dan natuurlijk wel ietsje prijziger dan de adviesprijs van 275 euro voor een standaarduitvoering.

MERK

EDITORS' CHOICE