Goed weer, uitstekend finger food van een restaurant aan de overkant van een van Amsterdams fijnste winkelstraten, klinkende wijn, bruisend bier, gelijkgestemde zielen, fijne muziek en audioapparatuur van topkwaliteit: alle ingrediënten om ook de derde Concerto Audio Naim-borrel tot een succes te maken, waren op 2 juli aanwezig.
Ingezonden artikel
Tekst: Hugo Pinksterboer (Concerto Audio)
Foto`s: Hugo Pinksterboer en Ed Verkerk (Latham)
Zie ook het fotoalbum bij dit artikel.
Met nog meer bezoekers dan bij de eerdere twee edities, weet initiatiefnemer Alex Esser inmiddels zeker dat Naim eigenaren en liefhebbers het ook los van de aangename entourage leuk vinden om met elkaar van gedachten te wisselen. Niet alleen over hun apparatuur, maar zeker ook over muziek en andere dingen die het leven zo aangenaam kunnen maken.
Steven Hopkins (midden): ‘Keeping customers happy’!
Wat een bezoek aan het Amsterdamse Concerto Audio op deze late zaterdagmiddag nog meer de moeite waard maakte, was de aanwezigheid van Naim-importeur Malcolm Latham en Steven Hopkins, customer relations manager van de Britse bouwers, die speciaal voor de gelegenheid overgevlogen was. Op de vraag wat Naim zo anders maakt dan andere merken, had Hopkins meer dan één antwoord klaar. Zijn werk, bijvoorbeeld, met als belangrijkste taak ‘to keep customers happy.’ Als je een technische vraag hebt en je mailt Steven op steven.hopkins[@]naimaudio.com, heb je in principe binnen 24 uur een antwoord in huis. Minstens net zo belangrijk is dat iedereen die bij Naim komt werken begint met een uitgebreide kennismaking met alle afdelingen van het bedrijf. "En aan het eind van die week zegt bijna iedereen dat ze nu begrijpen waarom Naim kost wat het kost en klinkt zoals het klinkt. Het is een van onze manieren om nieuwe werknemers volledig bij het bedrijf te betrekken."
Zo is ook iedereen in de fabriek in staat om elke apparaat dat we leveren te bouwen, en wordt elke product dat we leveren door één persoon van scratch af aan opgebouwd. Niet voor niks hebben we veel mensen in dienst die er al zo’n twintig tot soms wel dertig jaar werken. We vinden die langdurige relaties belangrijk. Met de mensen met wie we werken, en zeker ook met onze klanten. Het is daarom niet zo gek dat wij als een van de weinige fabrikanten de mogelijkheid bieden om je apparatuur te laten upgraden en om je kostbare spullen eens in de zoveel jaar een grote beurt te laten geven, waarbij condensatoren en andere aan veroudering onderhevige onderdelen vervangen worden. Waarom zou je een prima versterker weggooien als hij met zo’n ingreep probleemloos weer jaren meekan?’ Een fijn groen idee van het bedrijf met het groene logo. Ook eens een Naim borrel meemaken? Houd dan de website van Concerto Audio in de gaten – en ook op HiFi.nl houden we je natuurlijk op de hoogte!