Wat als Vincent van Gogh bij de creatie van ‘de Aardappeleters’ iets meer aandacht had besteed aan muziek? Dat is wat Music on Vinyl zich afvraagt in hun nieuwe Dutch Vinyl Masters campagne, waarmee ze aandacht willen vestigen op de parels van de Nederlandse muziek.
Het Nederlandse label is al sinds 2009 gespecialiseerd in het uitbrengen van albums op 180 gram audiofiel vinyl en werkt daarbij samen met een groot aantal platenlabels en artiesten. Tegenwoordig bestaat hun catalogus uit ruim 1600 titels en in de nabije toekomst staat vooral een groot aantal Nederlandse releases op de planning. Denk bijvoorbeeld aan heruitgaven van Urban Dance Squad, Herman Brood, Focus, Sportivo en Room Eleven, maar ook nieuwe platen van o.a. Kensington en Anouk.
Uiteraard is ‘de Aardappeleters’ niet het enige kunstwerk dat onder handen werd genomen. Het Melkmeisje van Vermeer is tegenwoordig druk bezig met het sorteren van haar platencollectie en de leden van de Nachtwacht laten trots hun nieuwste aankopen zien. De nieuwe interpretaties zijn nu te bezichtigen in een groot aantal platenzaken, op canvas, inserts en ansichtkaarten.