NIEUWS

IFA 2011: Samsung

Redactie HiFi.nl | 05 september 2011

Natuurlijk kan ook Samsung niet ontbreken op IFA 2011. Samsung lanceert de eerste YouTube 3D-content voor Smart TV, de nieuwe Samsung Smart TV in 60 inch doet zijn intrede én er zijn 10 miljoen Samsung apps gedownload. En alsof dat nog niet genoeg is, maakt Samsung ook bekend dat zij in de eerste maanden van 2011 de meeste TV’s in Europa verkocht. 



Onderzoeksbureau GfK geeft aan dat Samsung haar solide nummer 1 positie in platte TV’s, zoals LCD-TV’s en Plasma-TV’s, voor het zesde jaar op rij heeft behouden met een marktaandeel van 30,7%. Ook op het gebied van 3D-TV’s in Europa scoort Samsung goed. Terwijl de concurrentie toeneemt, heeft Samsung in de eerste zes maanden met een marktaandeel van 46,3% in waarde haar nummer 1 positie van 2010 uitgebouwd. De helft van alle 3DTV’s die het afgelopen halfjaar in Europa zijn verkocht, waren van het merk Samsung.

Samsung gaat nog een stapje verder op 3D gebied en kondigt een samenwerking aan met YouTube. Samsung gaat YouTube 3D-content tonen via de vernieuwde YouTube on TV applicatie voor haar Smart TV’s. Met de ‘YouTube on TV app’ geeft een connected TV voor het eerst toegang tot een bron van 3D-content. Iedereen met een Smart TV kan dit najaar duizenden 3D-video’s bekijken. 

Er is trouwens ook een nieuwe Samsung Smart TV in 60 inch, op IFA onthult Samsung de 60D8000. Dit is een indrukwekkende 60 inch Smart TV. Ondanks de schermdiagonaal van meer dan anderhalve meter is de rand van de TV slechts 1,5 centimeter dun. De ultradunne randen zorgen voor een groter beeld en een grotere kijkhoek. De lijst van de TV valt hierdoor zo goed als weg, waardoor de kijker maximaal van de beelden kan genieten, in 2D óf 3D.



De Samsung Smart TV biedt meer dan televisiekijken alleen. De Samsung Smart TV brengt televisiekijken, Video on Demand, internet en entertainment naar het hart van de woonkamer. Samsung Apps, ’s werelds eerste en grootste apps store voor TV’s, geeft toegang tot vele betaalde en gratis apps op de Smart TV. Stond in januari de teller nog op 2 miljoen downloads, binnenkort wordt de grens van 10 miljoen apps doorbroken. Een leuk voorbeeld van een app is de unieke Samsung Explore 3D app waarmee kijkers gratis 3D-content kunnen streamen, zoals films, muziekclips, documentaires en trailers van DreamWorks. Sinds de introductie enkele maanden geleden, hebben al meer dan 1 miljoen Europese huishoudens de gratis content bekeken. Deze maand lanceert Samsung nog meer content, waaronder Samsungs 3D democontent, ‘We are the world 25 for Haïti’;-muziekclips en concertbeelden van the Black Eyed Peas.  


EDITORS' CHOICE