De vierde dimensie zoals wij de tijd wel eens noemen, is voor ons mensen van invloed op ons hele leven. Tijd is het enige dat constant doorgaat en nooit stopt. Al stopt ons horloge, al houdt de hele wereld de adem in, de tijd gaat door. Tijd is ook een factor die de mensheid de kans heeft gegeven te overleven. Het verschil in tijd tussen een geluid dat eerst het ene oor bereikt en dan pas het andere, wordt in de hersenen vertaald in richting. Waardoor of de prooi of het gevaar gesignaleerd wordt vanuit de juiste kant. Tijd is tenslotte een factor die een audio installatie kan maken of breken. Van jitter in een cd-speler, via stijgtijd in een versterker tot impulsweergave van luidsprekers.
President Hiroyuki Yoshii van The Time Domain Corporation zou je een tijdfreak kunnen noemen. Zijn luidspreker ontwerpen die via Fujitsu Ten onder de naam Eclipse op de markt komen hebben alles te maken met tijd. Milliseconden tot microseconden. De achtergrond van de pogingen van Yoshii is de wens om het patroon van geluidsgolven in de opnameruimte te recreëren in de weergaveruimte. De microfoon in de opnameruimte neemt alle geluidsgolven die elkaar beïnvloeden op één punt waar, namelijk op het microfoonmembraan.
Op het membraan ontstaat nooit een faseverschil over het hele gebied van hoog tot laag. Twee microfoons, of één stereomicrofoon, nemen een complex van geluidsgolven op dat de resultante is van alle luchtdrukverschillen op die plaatsen. Eclipse luidsprekers willen dezelfde resulterende geluidsdrukken recreëren in de luisterruimte op de plek waar de twee luidsprekerassen elkaar kruisen. Door het loslaten van Fast Fourier analyses op luidsprekers heeft hij onderzocht waardoor luidsprekers die vrijwel gelijk meten op basis van frequentiekarakteristiek toch enorm in klank kunnen verschillen. Waarom de klank meer of minder afwijkt van de originele bron.