"Jullie zijn wel een beetje te goedgelovig", is een milde vorm van wat we kregen te horen op het moment dat we enthousiast vertelden over een nieuw apparaat dat we ter beoordeling hadden ontvangen. In de wereld van audio is onbegrip niet zeldzaam en als het om iets revolutionairs gaat, staan de (voor)oordelen al snel vast.
Als we enige tijd later pianist, opnametechnicus en producer Todd Garfinkle van het Japanse MA Recordings op bezoek hebben en we hem confronteren met de resultaten - van de volgens sceptici voodoo - op een van zijn cd's, valt hij bijna van de bank. "Wat hebben jullie gedaan? Het lijkt of de cello nieuwe snaren heeft, de afbeelding van de ruimte meer gedefinieerd is en de achtergrond stiller." En bij dit soort reacties blijft het niet.
Iedereen die een confrontatie aangaat met het resultaat van het 'apparaat' is verbaasd over de verbetering. In een enkel geval subtiel, in de meeste gevallen overweldigend in omvang. Oké, wat is het nu waar kennelijk iedereen van onder de indruk is? Het is een cd flitser. Inderdaad een cd flitser, een apparaat dat een sterke lichtflits op een cd loslaat waarna er 'iets' gebeurt en het weergegeven geluid ten gunste is veranderd.