(Gesponsord artikel)



HI-VISITAudioXperience

Luisterwoning

Rob Nijman | 28 mei 2017 | Fotografie Werner Ero
Dit artikel werd oorspronkelijk geplaatst op 14 mei 2017

In de basis lijkt er aan de woning waar die nieuwe ruimte zich bevindt weinig veranderd. Let op: ‘lijkt’. Waarover later meer. Voor AudioXperience is het namelijk heel belangrijk om in een bepaalde huiselijke sfeer te kunnen werken, en de klant het gevoel te geven in een woonomgeving te zitten. De zaak was daar dan ook al op ingericht, maar de nieuwe omgeving staat voor een nog betere beleving. Iets wat Martijn gaandeweg ons gesprek enthousiast demonstreert door in de luxe keuken te duiken voor een uitstekend verzorgde lunch. De uitbreiding is daarmee niet alleen fysiek, maar borduurt ook voort op waar AudioXperience voor staat.

Filosofie

De juiste thuissituatie past in de denkwijze. Het gaat niet alleen om de set, de ruimte of de installatie – maar om een totaalbeleving. Bij dat plaatje past niet alleen dat de gastheren je op allerlei wenken bedienen, maar ook dat ze een beeld krijgen van de luisterruimte bij de klant zelf. Voor een idee van de akoestiek en andere klankmatige aspecten, maar bijvoorbeeld ook wensen en voorkeuren ten opzichte van het design. Bijna alle sets die bij AudioXperience verkocht worden, worden dan ook aan huis geïnstalleerd. “Om zeker te weten dat alles klinkt zoals het hoort.”

Akoestiek & interieur

Voor de verbouwing en inrichting van de ‘luisterwoning’, die het vloeroppervlak van AudioXperience zo ongeveer heeft verdubbeld, is opnieuw de hulp van Mutrox ingeschakeld. AudioXperience werkt al langer samen met de experts in akoestiek, die de bestaande luisterruimte aanpakte en regelmatig ook voor klanten ingeschakeld worden. De meting en rapportage gaven Martijn een blauwdruk voor de inrichting waar deze maand de finishing touch aan gegeven wordt.

In dat proces komt het perfectionisme van AudioXperience duidelijk naar voren. Want opnieuw geldt: je had het extra oppervlak er ‘even’ bij kunnen betrekken, en het daar simpelweg bij kunnen laten. Maar de mate van detail in het proces van de afgelopen maanden verraadt een andere insteek. Zo worden de buitenmuren in hetzelfde grijs uitgevoerd als het ‘hoofdgebouw’ met huisnummer 66, worden de radiatoren van de verwarming in op maat gemaakte kastjes verscholen, zijn diverse akoestiekoplossingen feilloos in het interieur verwerkt en is er in bekleding, kleur en interieur een bepaalde cohesie terug te vinden met alles wat we al van AudioXperience kennen. En de keuken werd al genoemd, maar wat te denken van de fraaie tuin rondom de nieuwe luisterruimte? Alles is aanwezig om in een prettige, ongedwongen en vooral herkenbare setting op je gemak kennis te maken met wat misschien wel je nieuwe hifi-systeem wordt. Missie meer dan geslaagd!

Jubileum: 10 jaar AudioXperience

Het vernieuwde AudioXperience is daarmee het resultaat van meer dan zomaar een statische verbouwing. Het is een uitbreiding die zowel fysiek als filosofisch aansluit op de evolutie die de zaak al tien jaar doormaakt. Een natuurlijke groei, waar slim op ingespeeld wordt met een plan voor de kómende tien jaar. Ga er dus vooral eens kijken, want de deuren zijn op zaterdag 27 mei weer geopend!

AudioXperience
Spegelt 66 én 68
5674 CD Nuenen
t +31(0)40 290 63 44
www.audioxperience.com
info@audioxperience.com
www.facebook.com/audioxperience

Openingstijden:
Woensdag t/m vrijdag van 10:00 uur tot 17:30 uur.
Zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur.
En op afspraak.


EDITORS' CHOICE