(Gesponsord artikel)



HI-VISITAudio-Time

Geen mannenpraat

Rene Smit | 24 december 2008

Het is deze keer geen complete mannen aangelegenheid, ook Angelique de vrouw van Erik Jan schuift aan om mee te praten. Samen begonnen ze ruim 5 jaar geleden de winkel. “Na jarenlang werkzaam te zijn geweest in de buitendienst bij een grote energieleverancier wilde ik iets heel anders gaan doen” vertelt Erik-Jan.

Audio Time Breda Erik Jan

Ik ben toen een studie economie en marketing gaan doen om een goede basis te hebben bij het opstarten van mijn eigen onderneming. In eerste instantie werd niet direct gekozen voor het runnen van een eigen winkel maar het importeren van audioapparatuur uit China. Omdat producten uit China in die tijd nog geen vaste voet aan de grond hadden in Nederland en de merken die ik importeerde van goede kwaliteit waren groeide de omzet gestaag. In die periode bezocht ik vele Audio winkels waarbij het voor mij steeds duidelijker werd dat hier mijn hart lag en niet bij het importeursschap. Wel had ik voor mezelf gesteld een andere koers te gaan varen dan mijn, inmiddels, medewinkeliers. Ruim 5 jaar geleden konden we de winkel van Brejaart Electronics overnemen. Een begrip in Breda en omgeving als het gaat om hoogwaardige Audio apparatuur. Echter zowel het pand als de nog aanwezige voorraad was gedateerd.” zegt Erik-Jan.

We begonnen een forse verbouwing waarbij vooral de grote hoeveelheid pilaren die in de winkel stonden het veld moesten ruimen. Hierdoor is de ruimtewerking behoorlijk toegenomen en oogt het geheel een stuk overzichtelijker. Achteraf bleken de verbouwing en het schrijven van het marketingplan eenvoudig vergeleken bij het invullen van het assortiment. Opeens moest ik me inbeelden wat een klant mooi zou vinden in plaats van wat ik zelf zoek in apparatuur.” vertelt Erik-Jan. In de loop der jaren heeft hij hiervoor een formule ontwikkeld die het bepalen van het assortiment makkelijker maakt.

Audio Time Breda

Het zogenaamde Q8 diagram, wat straks (januari 2009) ook op de geheel vernieuwde website www.audiotime.nl te vinden zal zijn, geeft een goede leidraad. Binnen dit diagram krijgt elk van de acht punten waarop het product beoordeeld wordt een bepaald percentage mee. Zwaarst wegend is daarbij de “kwaliteit” op langere termijn. Waaruit blijkt dat Erik-Jan kiest voor producten met een lange levensduur en zich niet laat verleiden tot het opnemen van eendagsvliegen van een importeur met slechts een korte termijn filosofie. Voor u als klant een zeer geruststellende gedachte wanneer er na jaren onverhoopt toch iets kapot gaat aan uw waardevolle apparatuur.






EDITORS' CHOICE