(Gesponsord artikel)



Frisse en moderne presentatie

Redactie HiFi.nl | 26 augustus 2013 | Fotografie PHOTO40
Dit artikel werd oorspronkelijk geplaatst op 22 juni 2012

In 2002 begon Robert Remkes zijn eigen winkel aan de Aalsterweg in Eindhoven. Een winkel die al snel liep als een trein. Elektronicazaken stonden vaak traditioneel tot de nok toe volgestouwd met spullen. Niet die van Remkes. “Wij hebben er altijd hard aan gewerkt om direct vanaf het begin een speciaalzaak neer te zetten waar klanten op hun gemak van advies voorzien werden. Alle apparatuur werd direct op een zodanige manier aan de klanten gepresenteerd dat zij de voor, achter- en zijkant van het product konden zien. Vanaf het begin zijn wij serieus bezig geweest om ons te onderscheiden van de dozenschuivers.”

Klik op Ă©Ă©n van de foto's voor de virtuele tour van de zaak

Remkes wil op een open, frisse manier producten presenteren en de klant alle tijd en aandacht geven. Die komt vaak binnen met een vraagteken op zijn hoofd, weet hij. “‘Wat wil ik?’ ‘Hoe kan muziek bij mij thuis goed klinken?’ ‘Hoe kan ik thuis in meerdere vertrekken naar muziek luisteren of naar films kijken?’ Die vraagtekens willen we wegnemen, dat is het hoofddoel.”

In 2009 werd de winkel vernieuwd en werden de nieuwste trends geĂŻntegreerd, zoals stucspeakers of bedieningspanelen en domotica van Control4. De winkel werd samen met een binnenhuisarchitect volledig opnieuw ingericht. De showroom (250 vierkante meter groot) is sindsdien opgebouwd uit wit-, zwart-, en aardetinten. De uitstraling is modern en rustig. Juist niet volgestouwd, je kunt er heerlijk ademen, net als in de twee warme luisterruimtes en de surround filmstudio. Bij deze frisse benadering past ook de plek die de verzameling occasions kreeg; niet op de voorgrond.

High-end & beyond
Remkes werkt met een team van experts en is van alle markten thuis; van thuisbioscopen met 3D-beamers via platenspelers (vanaf driehonderd euro) tot streamers en DAC-oplossingen. Het liefst wil hij ‘met minder merken mĂ©Ă©r doen’. In het luidsprekersegment zijn Bower & Wilkins, Monitor Audio, Boston Acoustics en KEF het belangrijkst, voor de overige apparatuur Rotel, ClassĂ© en Marantz en sinds kort ook Denon, dat recent haar assortiment sterk uitbreidde. Als een van de zeldzame zaken in Nederland heeft Remkes zelfs de 800-Diamondserie van Bowers & Wilkins tentoongesteld staan, herkenbaar aan de ‘microfoontweeter’ (die de negatieve energie er achterwaarts uitblaast), de rechte voet en de prijs: elfduizend euro per stuk. In de Abbey Road Studios staan ze ook.

Maar de Eindhovense winkel richt zich niet zeker alleen op de high-endtop. Speakers ‘waar de muziek begint’, zoals Remkes het verwoordt, zijn er al vanaf 129 euro. Een versterker begint bij 290 euro (tot vijfentwintigduizend) en een cd-speler bij 249.

Ook heeft Remkes een rijk assortiment aan hoofdtelefoons van Sennheiser, Bowers & Wilkins, Denon en Beyerdynamic. “Een zeer opkomende markt, zeker onder jongeren. Het is tegenwoordig heel normaal om met een hoofdtelefoon van tweehonderd à driehonderd euro over straat te lopen.” Ook groeiend: de markt van de iPod-dockingstations, die Remkes ook in verschillende soorten en maten in huis heeft.






EDITORS' CHOICE