Artikelen van fotograaf Marc Brekelmans
Stay Tuned - op bezoek bij The Chord Company
Gepubliceerd op 2 mei 2013
Auteur: Marc Brekelmans
| Begin dit jaar bezocht ik voor de tweede keer het hoofdkantoor en productieruimte van de Engelse kabelfabrikant The Chord Company. Van mijn eerdere bezoek is ook een verslag op HiFi.nl verschenen daarom kan en wil ik me nu vooral richten op de uitstekende en vooral zeer verhelderende demonstratie met de nieuwe Tuned ARAY kabels die commercieel directeur Alan Gibb en technisch directeur Nigel Finn me tijdens het bezoek gaven. |
lees verder>> |
Muziek op maat…. Introductie Wilson Audio Alexia en Ayre AX-5 bij Audiac
Gepubliceerd op 11 februari 2013
Auteur: Marc Brekelmans
| Toen Peter McGrath van Wilson Audio ter illustratie de behuizing van de tweeter op de nieuwe Wilson Audio Alexia’s slechts twee millimeter naar achteren toe verschoof kreeg ik een ware aha-erlebnis. Het verschil tussen een perfecte plaatsing van de tweeter en een bijna perfecte plaatsing bleek namelijk veel groter dan die 2 fysieke millimeters. De analogie die Peter zelf gebruikte was die van een camera die perfect moet focussen voor een haarscherpe afbeelding. Waarom hebben we in de high end van de audiowereld geen equivalent van een maatpak en worden we massaal veroordeeld tot het dragen van confectie? |
lees verder>> |
De MM-30 in de Primare PRE 32
Gepubliceerd op 30 november 2012
Auteur: Marc Brekelmans
| ..een paar weken geleden kon je op HiFi.nl een recensie van de vloerstaande Audio Physic Classic 10 luidsprekers lezen. Een recensie waarin de chique Classic 10's gecombineerd werden met een stijlvolle Primare set. En die set nemen we deze keer nader onder de loep... |
lees verder>> |
More Music met AudioQuest
Gepubliceerd op 28 september 2012
Auteur: Marc Brekelmans
| Als audiojournalist ben je in de maanden september en oktober vaak van huis. De hifi-agenda barst uit haar voegen met leuke shows en evenementen. Zo ook dealerdagen, van in dit geval importeur More Music en kabelfabrikant AudioQuest. |
lees verder>> |
Project JBL - op bezoek bij Harman International in Los Angeles
Gepubliceerd op 13 april 2012
Auteur: Marc Brekelmans
| HARMAN is dedicated to global excellence in the branded audio and infotainment markets. We develop and deliver solutions that embrace innovation, superior value, and a highly satisfying customer experience. We achieve this by fostering a culture of employee empowerment and creativity. Zo luidt, volgens een bord in de ontvangsthal van Harman International in Northridge (Los Angeles), de mission-statement van het concern dat onderdak biedt aan wereldmerken als Harman Kardon, AKG, Infinity en JBL. |
lees verder>> |
Sonos Santa Barbara
Gepubliceerd op 16 maart 2012
Auteur: Marc Brekelmans
| Santa Barbara, California. Woonplaats van beroemdheden. Eddie Vedder, Rob Lowe, Jack Johnson, Kirk Douglas en John Cleese mogen zich inwoners van het slechts 90.000 zielen tellende stadje noemen. Santa Barbara vormde zelfs het decor voor een populaire soapserie. Palmbomen, leuke restaurantjes en café`s bepalen het stadsbeeld. Geen stadje waar je een technologisch vooruitstrevend bedrijf als Sonos zou verwachten. |
lees verder>> |
Wireless High Fidelity met Dynaudio Xeo
Gepubliceerd op 2 maart 2012
Auteur: Marc Brekelmans
| Als absolute primeur mocht streaming-audio specialist Wifimedia de nieuwe Dynaudio Xeo luidsprekers aan het Nederlandse publiek demonstreren. Drie dagen lang stond de onlangs stijlvol verbouwde winkel aan de Vossenstraat in Arnhem geheel in het teken van deze wifi-luidsprekers. HiFi.nl was natuurlijk ook aanwezig om deze primeur van dichtbij mee te maken. Ik had tijdens de CES al eerder kennis mogen maken met de Xeo’s en raakte daar in Vegas aardig onder de indruk van deze luidsprekers. Perfecte controle, een diep doorlopend laag en, het meest opvallende aspect, een haast perfecte timing lieten me beseffen dat ik niet luisterde naar een goede draadloze luidsprekers, maar naar een erg goede luidspreker die draadloos aangestuurd wordt. Dat verdient natuurlijk nadere uitleg. |
lees verder>> |
AudioQuest, Irvine CA
Gepubliceerd op 24 februari 2012
Auteur: Marc Brekelmans
| `AudioQuest, AudioTruth` prijkt er op de vlaggen die her en der door het bedrijfspand van de kabelfabrikant hangen. AudioTruth is een merknaam die niet meer gebruikt wordt, maar op deze manier heeft het iets van een slogan. AudioQuest gaat voor het echte geluid, kun je erbij denken. "We zijn hier allemaal echte muziekliefhebbers, en gaan voor niets minder dan het hoogst haalbare", zegt Bryan Long, Vice President Operations bij AudioQuest. "Kabels moeten het originele signaal zo min mogelijk aantasten, en om dat te bereiken gaan we erg ver." |
lees verder>> |