NIEUWSB&W

Hitachi start Plasma offensief

Redactie HiFi.nl | 15 juli 2006 | B&W

(ingezonden mededeling)

Brussel, 12 juli 2006 – Hitachi gaat sterk investeren in de productie en marketing van plasmatelevisies. De Japanse elektronicagigant verwacht in Europa 850.000 schermen in het fiscale jaar 2008 te verkopen. Dit is een vervijfvoudiging ten opzichte van het fiscale jaar 2007.

Hitachi heeft als doelstelling twintig procent van de wereldwijde markt voor plasmatelevisie te bedienen en ziet een sterke groei in de vraag naar platte schermen. Eerder werd al bekengemaakt dat het bedrijf de volledige productie verhoogde naar 300.000 stuks per maand.

Om de verkoop te stimuleren, is het advertentiebudget voor verschillende Europese landen verdriedubbeld. Inmiddels is een campagne gestart waarin zowel lcd- als plasmatelevisies worden gepromoot. Hiervoor zijn onder andere 5.000 billboards gehuurd.

De onlangs geïntroduceerde 55PD9700, een 55 inch plasmascherm, is op dit moment het vlaggenschip van Hitachi. In de aanloop naar consumentenelektronicabeurs IFA in september wordt nog een aantal aanvullende producten aangekondigd.

MERK

EDITORS' CHOICE