NIEUWS

Nieuw: MySpace Music

Redactie HiFi.nl | 04 april 2008

Los Angeles –- 3 april, 2008—MySpace, ‘s werelds grootste en meest populaire sociale netwerk, en drie van ‘s werelds grootste muziekmaatschappijen, Sony BMG Music Entertainment, Universal Music Group en Warner Music Group, kondigen vandaag de formatie van een revolutionaire  joint venture aan: MySpace Music.

Het nieuwe bedrijf brengt de populairste muziek community in de wereld samen met de meest omvangrijke catalogus van muziek content die online aangeboden wordt. Hiermee is een vehikel gecreëerd voor nieuwe muziekdiensten en verdienmodellen. De financiële voorwaarden van deze samenwerking zijn nog niet onthuld.
 
De visie van MySpace Music is om het bestaande traffic, de geloofwaardigheid en de populariteit van het MySpace Muziek platform uit te breiden door een volledig geïntegreerde 360 graden wereldwijde muziekoplossing. MySpace Music zal bestaan uit de eerste geïntegreerde e-commerce oplossing en zal de gebruikersmogelijkheden om het ontdekken, het delen en het aanschaffen van muziek drastisch uitbreiden. Dit nieuwe concept zal de MySpace Music ervaring naadloos doen transformeren naar een grensverleggende mix van community, commercie en ontdekking. Het product zal in stappen uitgerold worden gedurende de komende maanden.
 
Het MySpace Music product zal nieuwe content en muziek mogelijkheden in drie kerngebieden integreren: de MySpace Music homepage, de meer dan 5 miljoen artiestenprofielen die de site rijk is, en individuele gebruikers homepagina’s. Daarmee worden bands en fans meerdere contactpunten aangeboden om muziek te ontdekken, te delen en muziek en merchandise te kopen. MySpace Music stelt bands en fans in staat om met ongeëvenaarde digitale muziekdiensten en e-commerce mogelijkheden binnen MySpace, waaronder DRM-vrije downloads, streaming advertentie-ondersteunde audio en video, een mobiele winkel (aangedreven door News Corporation’s mobiele bedrijf Jamba), aangevuld met verschillende sponsormogelijkheden.
 
Voor gebruikers zal MySpace Music de rijkste muziekervaring op het internet worden. De wereldwijde community biedt ongekende mogelijkheden om muziek te ontdekken en daarna te downloaden, te streamen of te personaliseren. Het muziekmanagement product zal gebruikers de mogelijkheid geven om hun gehele MySpace Music ervaring direct te kunnen aansturen vanuit hun gebruikers profiel door playlists te creëren en via toegang tot uitgebreide aankoopmogelijkheden en zoekfunctionaliteiten.
 
Voor artiesten van de aangesloten labels zal het vernieuwde MySpace Music betekenen dat ze de mogelijkheid krijgen om fans van digitale downloads, mobiele ringtones, SMS diensten en artiestenwallpapers te voorzien, allemaal direct toegankelijk vanuit het profiel van de artiest. Naast de promotionele mogelijkheden biedt het vernieuwde MySpace Music  de artiest ook de mogelijkheid zich te richten op verkoop, zowel op het digitale vlak als het verkoop van fysieke goederen zoals t-shirts en concert tickets.
 
MySpace Music, nu al een van de fundamenten van MySpace, beoogt om snel zijn nieuwe muziekproduct te lanceren met wereldwijd 30 miljoen unieke bezoekers per maand op het Muziek kanaal en meer dan 5 miljoen artiesten. Als meest populaire muziek community in de wereld heeft MySpace Music de grootste verzameling van artiestenprofielen, tour data, artiesten blogs, muziek videclips, en artiesten foto’s. Bovendien kan MySpace hierbij rekenen op de deelname van miljoenen mayors, indies en nog niet gesigneerde artiesten via hun muziekprofielen en interactie met de MySpace community.
 
Het nieuwe MySpace Music zal per direct gebruik kunnen maken van ‘s werelds grootste bibliotheek van content om een unieke audio en video content mix aan te bieden aan de MySpace community. De rijke geschiedenis van MySpace met de muziek community bestaat onder andere uit album exclusives met de grootste gesigneerde én onafhankelijke artiesten in de wereld. De nieuwe, uitgebreide catalogus zal bestaande MySpace Music initiatieven, zoals Secret Shows, MySpace LIVE!, Transmissions en The List, versterken.
 
Het nieuwe bedrijf zal gevestigd zijn in Los Angeles en zal een toegewijd executive management team hebben om het bedrijf aan te sturen. Gedurende de komende maanden zal MySpace Music beginnen nieuwe content en product functionaliteiten uit te rollen binnen het bestaande muziekkanaal. Het proces zal in stappen plaatsvinden, om zodoende maximaal gebruik te kunnen maken van de populariteit van het nu al immense MySpace muziekkanaal.


EDITORS' CHOICE