Het Nederlandse high-end audiomerk Kharma zal beschikbaar komen voor het nieuwste model van Spyker de C8 Aileron. Het is voor het eerst dat het hifimerk een systeem ontwikkelt voor auto`s. Kharma noemt het systeem Kharma Mobile System Integration.
Allereerst zal alleen het nieuwste model, de C8 Aileron, leverbaar worden met het systeem van Kharma maar ook op toekomstige modellen van het Nederlandse merk zal het leverbaar worden.
Om een zeer exclusieve autoluidspreker te vervaardigen die dezelfde kwaliteit voortbrengt als de kamerluidspreker, maakt Kharma gebruik van haar nieuwste amplifiertechnologie. Het belangrijkste doel van Charles van Oosterum was om het gewicht van zijn autoluidsprekers zo beperkt mogelijk te houden. Daarom koos Van Oosterum voor de technologie die hij ook gebruikt in de Kharma productlijn Matrix. De Matrix MP 150 amplifier kenmerkt zich door een uitstekende verhouding van gewicht, kwaliteit en uitgangsvermogen. Dit te samen met een minimale warmteproductie, zodat zware koelers niet nodig zijn. Dit zou immers het gewicht van de Spyker C8 Aileron doen toenemen en ten koste gaan van de prestaties van de auto.
Een andere uitdaging voor OLS was dat de Kharma autoluidsprekers een akoestisch geluid moesten produceren, die de heftige achtergrondgeluiden van de 4.2 liter V8 achter de bestuurder kon opvangen. Hiervoor maakte men gebruik van een air-motion technologie die hoge frequenties fabriceert. Deze air-motion technologie kan sterk verstoorde geluidsgolven ‘straktrekken’, tot wel vijf keer de capaciteit van een goede kwaliteit high-frequency tweeter. De autoluidsprekers ontvangen hun stroomtoevoer via Kharma’s gerenommeerde audiobekabeling. De van zuiver zilver-goud legering gemaakte audiokabels hebben allen een cryogeen behandeling ondergaan. Deze technologie wordt ook de Formule 1 gebruikt om onderdelen van de motor tegen extreme hittewisselingen te bestendigen.