ARTIKEL

Hi-Visit Reco Screens

Max Delissen | 10 juni 2010

(advertorial)

In de aanloop naar een WK Voetbal is er altijd een flinke toename van het aantal verkochte televisies. Een beter moment om je op het gebied van beeld weer eens in het nieuw te steken is er niet. Dit jaar is er ook extra veel aandacht voor projectoren. Die zijn sinds het vorige wereldkampioenschap namelijk zo veel beter en goedkoper geworden dat ze zo`n beetje binnen ieders bereik zijn komen te liggen. Behalve misschien voor de gezelligheid hoef je niet meer naar de kroeg om een wedstrijd op groot scherm te kunnen bekijken.

Leveranciers van projectieschermen kunnen zich dus ook verheugen in een toenemende belangstelling voor hun producten, iets dat volgens de in Alkmaar gevestigde importeur Reco Screens goed merkbaar is. Sales manager Remco de Boer heeft het erg druk. “We zien om de twee jaar een toename als er een WK of EK gespeeld wordt, maar dit jaar is het echt geweldig. Dat is trouwens wel te verklaren. Je ziet een sterke prijsdaling op de projectormarkt, maar veel consumenten haken nog af als ze de prijs van een scherm van een van de gevestigde grote merken zien. Die zijn de afgelopen jaren juist nauwelijks in prijs gedaald. Je gaat nu eenmaal niet meer voor je scherm betalen dan voor je projector.”



Dat levert een enorm gat in de markt op. Remco vervolgt: “Wij leveren schermen met een verkoopprijs vanaf tweehonderd euro. Voor dat geld koop je bij ons een elektrisch bedienbaar scherm, inclusief een afstandsbediening. Dat trekt mensen echt over de streep. Met de nodige zelfspot zou ik zelfs durven beweren dat de verkoop van projectoren gestimuleerd wordt door de lage prijs van onze schermen.”

Reco Screens levert een breed assortiment projectieschermen die in elk geval Ă©Ă©n ding gemeen hebben; een zeer goede prijs/kwaliteitverhouding. Tot voor kort richtte het bedrijf zich nog volledig op de zakelijke markt, met vooral webshops als klant. Met succes overigens, want met hun zogenaamde `price fighting` projectieschermen mogen ze zich inmiddels zelfs marktleider noemen.



Wie bij de term `price fighting` aan mindere kwaliteit denkt heeft het mis. De schermen van Reco Screens zijn het product van twintig jaar technische ontwikkeling en ervaring, en doen niet onder voor schermen van andere merken die soms een veelvoud kosten. Het geheim om dat te kunnen bereiken zit hem in meerdere dingen.


EDITORS' CHOICE