NIEUWS

HUB Uitgevers verder als Reshift Digital

Redactie HiFi.nl | 10 september 2013

De grootste merken van HUB Uitgevers, dat twee weken geleden faillissement aanvroeg, gaan verder onder de naam Reshift Digital. In ieder geval gaat het bedrijf verder met de titels Computer Idee, Personal Computer Magazine, Media Totaal, Power Unlimited en Discovery Magazine. Daarover heeft Reshift Digital overeenstemming bereikt met curator Mr. Christian Hartsuiker.

Reshift Digital versnelt de transformatie die de vorige uitgeverij aan het maken was. “We denken nog steeds in merken, zowel in print als online, maar geloven in de ontwikkeling van diensten, zowel naar de zakelijke als de particuliere markt” stelt woordvoerder Paul Molenaar in een verspreide verklaring. “Daar gaan we in de komende weken invulling aan geven”.

“We zijn blij dat we de diverse merken en een groot deel van de medewerkers een goed onderdak hebben kunnen geven”, aldus Molenaar. “De afgelopen weken hebben we, samen met Mr. Hartsuiker, hard gewerkt aan de doorstart. Gedurende de onderhandelingen hebben we weinig kunnen en willen communiceren, om dit delicate proces vooral niet te storen. Mede daarom zijn we nu blij dat er duidelijkheid is, en de aankomende dagen zullen we met de diverse medewerkers gaan spreken omtrent hun rol in de nieuwe onderneming”.

Ook de curator is tevreden met de overname. “Ik ben blij te mogen constateren dat we veel arbeidsplaatsen hebben weten te behouden, en ik ben van mening dat deze doorstart voor de gezamenlijke schuldeisers de beste uitkomst is”, zegt Mr. Christian Hartsuiker in de gezamenlijke verklaring.

De nieuwe eigenaar neemt zoveel mogelijk personeel van het failliete HUB Uitgevers over. In de verklaring laat Reshift Digital weten dat “de uitgangspunten van Reshift Digital zijn vervat in een robuust business plan en het  een gedegen financiering kent”. Het team van Reshift Digital, dat onder meer bestaat uit Paul Molenaar, Martin Smelt en Johan van Dijk, onderhandelt nog met licentiegevers over het voortzetten van andere merken en de lancering van nieuwe producten.


EDITORS' CHOICE