Sinds 1 juli 2019 is HiFi.nl een uitgave van BVDO. FWD (Magazine) maakt geen deel meer uit van onze activiteiten.
Het home entertainmentblad FWD Magazine ligt vanaf 24 november opnieuw in de kiosk. Naast het gekende printmagazine gaat FWD sterk inzetten op online en op tablet. Om die doorstart mogelijk te maken, wordt FWD opgenomen onder de paraplu van Xingo. Lees: FWD en HiFi.nl worden broertjes.
Een alliantie met Xingo, uitgever van HiFi.nl, versterkt FWD als toonaangevend merk. De samenwerking vergroot het bereik van FWD aanzienlijk in België én Nederland. Zowel FWD als HiFi.nl blijven onafhankelijke merken met een eigen smoel, maar werken onder andere commercieel en op marketingvlak nauw samen. Lezers van beide uitgaven kunnen daarom op korte termijn artikelen van beide partijen gaan verwachten, zowel online als in de gedrukte edities.
FWD blijft bovendien lid van EISA, de toonaangevende Europese associatie van vijftig gespecialiseerde magazines. Elk jaar reikt EISA de gezaghebbende EISA Awards uit.
FWD concentreert zich op het leveren van onafhankelijk no-nonsense koopadvies over televisies, home cinema, smartphones, tablets en audio voor het brede publiek. De fundering blijft de sterke redactionele content op basis van onafhankelijke tests in het FWD-testlab.
HiFi.nl is de bestemming voor de meerwaardezoeker die op zoek is naar de betere klank en de bijhorende lifestyle, en natuurlijk voor iedereen die zich in de orientatiefase van een aankoopproces bevindt. Nu kan de lezer bij HiFi.nl ook terecht voor advies rond een premium beeldbeleving, en meer.
FWD Magazine was eigendom van Minoc Business Press, een dochter van HUB Uitgevers. Na het faillissement van Minoc besloten Eric Beeckmans, executive editor, en Jamie Biesemans, hoofdredacteur, om een eigen koers te varen en een doorstart te organiseren. Ze worden gedreven door hun passie voor het merk en door de positieve feedback vanuit het lezerspubliek, retail en industrie over FWD.
"Wij willen naast ons gerespecteerd magazine de bestaande FWD-website nog verder uitbouwen. Gaan praten met Xingo is dan logisch, daar zij al jaren mooie en doordachte dingen realiseren met HiFi.nl. Snel beseften we dat er samen een veel sterker verhaal naar lezers en adverteerders mogelijk was”, zegt Jamie Biesemans.
“Binnen een nieuwe organisatie kunnen we met FWD zaken realiseren die voorheen onmogelijk waren. In het bijzonder gaan we online ons merk steviger dan ooit neerzetten. Zowel FWD als HiFi.nl hebben unieke content in de Benelux. Zo is FWD een autoriteit op gebied van beeldtesten en AV-nieuwsgaring, terwijl HiFi.nl ongeëvenaard is op het gebied van het testen van betere audioproducten", aldus Eric Beeckmans.
“We zijn trots en verheugd om in ons uitgeefhuis Xingo met FWD een samenwerking aan te gaan”, aldus Jean-Pierre Joos, managing director Xingo. “FWD is een mooie titel, verfrissend, met veel expertise en hoogwaardige content. Natuurlijk zien we wederzijds veel synergie vanuit de complementariteit. Om deze synergie zoveel mogelijk te stimuleren treden Eric Beeckmans en Jamie Biesemans toe tot de Raad van Bestuur van het Powerhouse Xingo. Vanuit die positie zullen ze FWD en HiFi.nl verder ontwikkelen, en nieuwe producten ontwikkelen. FWD wordt in de praktijk uitgegeven door het huidige FWD-team, volgens de bestaande lijn.”
FWD verschijnt zesmaal per jaar in een luxueuze druk. Het wordt in België en Nederland verdeeld. FWD online krijgt jaarlijks bovendien 700.000 unieke bezoekers over de vloer. De nieuwe kantoren van FWD zijn gevestigd in Antwerpen. De volgende editie is FWD50 en verschijnt op 24 november.