B&O lijdt zwaar verlies (al een tijdje)

Het Deense audio- en lifestylebedrijf Bang & Olufsen (B&O) heeft zijn derde achtereenvolgende kwartaalverlies gemeld. Het bedrijf bouwt fraaie maar prijzige producten en heeft kennelijk moeite om zijn producten aan de man te brengen. Het bedrijf heeft onlangs zijn prijzen verhoogd, maar of dat de verliezen om gaat buigen naar winst is nog maar te bezien.

Bang & Olufsen vaart in financieel zwaar weer

Eind augustus schreven wij dat het Deense Bang & Olufsen zich in ongunstig financieel vaarwater bevond. Het is er voor het bedrijf helaas niet beter op geworden. Het bedrijf heeft zijn derde achtereenvolgende kwartaalverlies gemeld, zo is op de website van persbureau Bloomberg te lezen.

In de drie maanden tot en met november 2019 staat een negatief bedrijfsresultaat genoteerd van 77 miljoen Deense kronen (dat is ongeveer 10,36 miljoen euro). De slechte verkopen in november 2019 zouden grotendeels de schuld dragen voor het tegenvallende kwartaalresultaat.

Ondanks deze verliezen lijkt het bedrijf onlangs de prijzen voor veel van zijn producten met 10 procent te hebben verhoogd. Zoals gemeld door Bloomberg, aarzelen klanten over de vraagprijs van de duurdere hoofdtelefoons van B&O, zoals de derde generatie Beoplay H9 draadloze over-ear hoofdtelefoon, die 500 euro kost. Dat is duurder dan de premium concurrentie.

Wat de nieuwste releases van de thuisbioscoop van het bedrijf betreft, zullen veel potentiële kopers ongetwijfeld dol zijn op het uiterlijk en de afwerking van de 77-inch Beovision Harmony TV (compleet met rijkelijk ontworpen ingebouwd geluidssysteem) die het bedrijf lanceerde tijdens de Milan Design Week vorig jaar. Echter omdat de Harmony TV circa 18.000 euro kost, heeft de koper diepe zakken nodig en vliegen ze niet als warme broodjes over de toonbank.

We zijn benieuwd of de directie van het bedrijf het tij kan keren.

MERK

EDITORS' CHOICE