(Gesponsord artikel)



BCC Plaza

Max Delissen | 18 maart 2010

BCC is niet de eerste naam die bij hifi-liefhebbers opkomt als het gaat om het kopen van high-end apparatuur. Dat is toch onterecht, want de vele vestigingen van BCC in ons land verkopen al jaren geluidsapparatuur en televisies van de gerenommeerde merken. Maar de drempel is voor muziekliefhebbers kennelijk hoger dan voor mensen die op zoek zijn naar een goede deal voor een nieuwe koelkast of ladyshave. Daar zou met de recente overname van Polectro Plaza in Amsterdam wel eens verandering in kunnen komen, zo mocht ik constateren toen ik er, een dikke week voor de heropening, te gast was.


(Foto: Paul Vermeulen)

De bedrijvigheid binnen is groot als ik met BCC internet marketeer Susan Pool via de achterdeur het pand betreed. Overal zijn mensen bezig de laatste hand te leggen aan de pas geplaatste displays en wandmeubels. Er worden kabels getrokken en aangesloten, en hier en daar is de verlichting nog niet helemaal klaar, maar de inrichting staat eigenlijk wel zo`n beetje op zijn plaats. En dat is maar goed ook, want er staat al een heleboel in plastic verpakte voorraad die wacht op een plekje.

Te midden van deze drukte schud ik de hand van Danny Sanders, bij BCC als category manager verantwoordelijk voor de audio en video afdelingen van het bedrijf. Vol trots vertelt hij over het bedrijf dat lang geleden in Amsterdam begon als Bakker Cash & Carry, en dat in de loop der jaren uitgroeide tot een winkelketen die op diverse vlakken een echte voorloper is geworden op het gebied van modern ondernemen in de consumentenelectronica.

“In de jaren `70 was het echt een traditionele dozenschuiver, maar daar is tegenwoordig niets meer van te merken,” zo begint hij zijn enthousiaste verhaal. “We letten niet alleen op de hoogte van onze prijzen en goede service, maar we proberen ook zo `groen` mogelijk te ondernemen. We maken bewust schapruimte vrij voor producten die op het vlak van duurzaamheid beter presteren dan andere.”


(Foto: Paul Vermeulen)

Hij vervolgt: “Met de overname van Polectro hebben we de mogelijkheid gekregen om een iets unieks aan onze formule toe te voegen, namelijk hoogwaardige hifi, video en multimedia. Daarom zijn we ook heel erg blij dat we zowat het voltallige verkoopteam van Polectro hebben kunnen behouden voor deze locatie. Het aantreffen van bekende gezichten aan de andere kant van de toonbank is voor vaste klanten een belangrijke reden om terug te keren. Bovendien hebben we in dit pand met zijn drie verdiepingen van duizend vierkante meter elk de mogelijkheid om een zeer goede scheiding van de verschillende productgroepen te maken.”






EDITORS' CHOICE