HI-VISITiEar Tilburg

Pagina 2: eigen identiteit

Werner Ero | 06 maart 2017 | Fotografie Werner Ero

Groeiende projectbehoeften

‘Direct of indirect wordt mij regelmatig gevraagd wat nu de ‘geheime’ succesformule van iEar’ is. Hoewel de realisatie natuurlijk een stuk complexer is, blijkt de basis toch vooral in het continu je eigen grenzen proberen te verleggen te zitten. Iedere dag moet je gewoon scherp zijn en jezelf open blijven stellen voor eventuele verbeterpunten binnen de bedrijfsvoering. Als je daar aan blijft werken en je klanten een zo hoog mogelijke continuïteit kunt blijven bieden, ben je al heel goed op weg. Dat laatste vind ik trouwens een heel belangrijk punt omdat wij dit op alle terreinen ook daadwerkelijk doorvoeren.’

‘Zo staat het merendeel van de merken bij iEar’ al bijna de volle 15 jaar in de winkel. En dan heb ik het  niet over één model, maar over de volledige productlijn! Het grote voordeel van onze benadering is dat de klant bij ons nog echt voor iets kan sparen. Een tweede voorbeeld van continuïteit is de mate aan klantbegeleiding en onze continu uitbreidende expertise. Zeker bij de start van een nieuw huis of een ingrijpende verbouwing, is het heel verstandig om ons al in de beginfase te betrekken. Niet alleen is het hierdoor veel beter mogelijk om al uw AV, netwerk en domotica wensen geheel onzichtbaar weg te werken. Maar komt u ook niet voor vervelende verrassingen te staan omdat u bepaalde dingen over het hoofd heeft gezien. Het ‘toverwoord’ van dit alles is trouwens synergie.’

‘Door onze grote ervaring overzien wij niet alleen continu het grote plaatje, maar zijn wij ook in staat de gekozen producten echt goed op elkaar af te stemmen. Alleen hierdoor zal er uiteindelijk op alle parameters (visueel, elektrisch, gewenste mogelijkheden) een optimale synergie kunnen ontstaan. Feitelijk werken we bij iEar’ volgens de ‘One Stop Shop’ formule. Alle technologische kennis en producten onder één dak waardoor de consument niet alleen slechts één aanspreekpunt heeft, maar alles ook met zo min mogelijk hindernissen, vlot en naadloos wordt geïnstalleerd en opgeleverd.’

Eigen identiteit

‘Grappig dat je hier nu over begint, want ook dit zit volledig in onze bedrijfsvoering verweven. Een eigen identiteit is iets wat een winkel zelfs kan maken of breken en dan heb ik het niet over consistent doorgevoerd kleurgebruik of een leuk herkenbaar logo. Nee, bij een eigen identiteit heb ik het vooral over een heel herkenbare eigen werkwijze en productkeuze. Bij iEar’ lijkt het bij een eerste beschouwing misschien net of we bijna willekeurig voor alle grote en bekende kwaliteitsmerken hebben gekozen, maar schijn bedriegt! Alle merken die wij voeren bezitten al sinds jaar en dag een heel sterke eigen identiteit, zijn kapitaalkrachtig genoeg om continu te innoveren en hebben eigenlijk op alle facetten hun zaakjes prima voor elkaar.’

‘Maar wat wij ook heel belangrijk vinden, is dat ze ook afzonderlijk hun eigenheid bezitten en vooral, dat ze die ook continu bewaken en blijven behouden. Want we hebben helemaal niets aan bijvoorbeeld zes verschillende luidsprekermerken. Representanten die bij vergelijk allemaal ongeveer hetzelfde klinken en presteren. Wat wij met name willen en verwachten van de door ons gevoerde merken, is dat ze allemaal volharden in de aspecten die ze zelf voorstaan en waar ze goed in zijn. Dus als een luidsprekermerk van nature een bepaalde volheid of warmte bezit en nastreeft, willen wij dat in alle producten van zo’n fabrikant in mooi doseerbare mate en verhoudingsgewijs terug kunnen horen. Dit is vooral van belang omdat een consument hier specifiek om kan vragen, maar ook een hele andere insteek na kan willen streven. Voor ieder wat wils dus, maar wel allemaal voorzien van een jarenlange proeve van bekwaamheid en onze toegevoegde kennis om te weten welke overige componenten er perfect bijpassen.    

Conclusie

Na mijn vorige officiële winkelbezoek wat slechts een dik jaar geleden plaatsvond, merk ik heel duidelijk dat iEar’ wederom weer verder is geëvalueerd. Binnen het forse winkeloppervlak van 800 m2 , is nu nog meer rust, overzicht en duidelijkheid gecreëerd. Vooral de gloednieuwe afzonderlijke streaming audio zone die mooie nieuwe presentatiemogelijkheden biedt, zal weer absoluut aan een nog betere klantvoorlichting gaan bijdragen. Voeg deze specialisatie bij het reeds bestaande indrukwekkend brede en diepe assortiment, de eerlijke prijzen, de hoge vakbekwaamheid van het personeel en niet te vergeten de vele (7!) zelfs akoestisch zeer verantwoorde demo ruimtes en het antwoord wordt klip en klaar waarom iEar’ zo’n rijzende ster binnen het AV-winkelaanbod is.


EDITORS' CHOICE