Na Dr. Dre is het nu de beurt aan rapper Xzibit met de Game serie om het succes naar andere vlakken - het gamen - door te trekken. Maar Noel Lee kent meer mensen: Lance Armstrong’s Livestrong verbind haar naam aan de iSport range en modemerk Diesel moet de hoofdtelefoon met de Vektr fashionable maken.
Maar ook de Japanse elektronicagigant Sony heeft zo haar connecties. Als platenlabel en filmmaatschappij is dat natuurlijk ook niet zo moeilijk. Tijdens de persconferentie is er van beide kampen een afvaardiging; Idols winnares Kelly Clarkson mag een liedje komen zingen en filmster Will Smith mag komen vertellen over MIB 3(D).
Gelukkig had Sony topman Sir Howard Stringer meer nieuws te vertellen. Een groter formaat Oled scherm bleef helaas uit - Sony was in 2009 de eerste die een commercieel verkrijgbaar Oled scherm introduceerde - maar dat werd goed gemaakt met een 55” Crystal Clear televisie. Op de techniek werd niet ingegaan - het bordje bij de televisie gaf aan dat het om een ‘Self-Emitting RGB LED’ gaat - maar de beeldkwaliteit sprak voor zich en kan, op het eerste oog, ieder vergelijk met de tijdens deze CES geïntroduceerde Samsung 55” Oled met vertrouwen tegemoet zien.
Al moet gezegd worden dat de Samsung Oled een echt indrukwekkend zwartniveau heeft. In de wandelgangen werd gesproken over een verwachtte verkoopprijs van 8.000 dollar, dus je hoeft nog niet naar de winkel te rennen. Samsung zet verder in op bedieningsgemak. Samsung apparaten moeten Simpler, Smarter and more Enjoyable worden volgens topman Keung. Om dat te bereiken heeft Samsung drie speerpunten bedacht: Smart Interaction, Smart Content en Smart Evolution. Het interaction gedeelte wil Samsung vormgeven met ‘Gesture Control’ en ‘ Voice Control’...waar hebben we dat eerder gehoord? Smart Content moet vorm krijgen door leuke applicaties in de Media Hub. Zo komen binnenkort de populaire Angry Birds in de Media Hub en moet je ‘content’ automatisch gesynchroniseerd worden over al je Samsung apparaten. Smart Evolution zal gaan bestaan uit een media-slot op je televisie waarmee je de software eenvoudig kunt upgraden.
In het jaar dat Sharp haar 100-jarige bestaan viert, herinnert de huidige topman van Sharp aan de historische woorden van haar oprichter - en uitvinder van het vulpotlood: the ever-ready Sharp pencil - Tokuji Hayakawa: “Make products that others want to imitate.”
Het Japanse merk is vooral in de VS succesvol met de grote 70” en 80” schermen uit de Elite-lijn. Ze zijn, naar eigen zeggen, in de VS zelfs het snelst groeiende merk, gerekend naar marktwaarde. Ook de tijdens de persconferentie op de CES gaat de aandacht vooral uit naar groot, het merk introduceert maar liefst 17 nieuwe 60” modellen. Ook liet Sharp op haar stand zien dat ze werken aan een televisie met 8K resolutie (8x HD-resolutie). Als klap op de vuurpijl laat Sharp een draagbare televisie zien: niet zo’n modelletje met een spriet-antenne en een netsnoer, maar een fraai lcd-scherm zonder draden, maar met beeld via wireless HDMI.