Als ik Fred en Jan-Pieter vraag hoe ze hun produkten verkopen leggen ze mij uit dat ze zich in eerste instantie niet direct als verkopers zien maar meer als interviewers. Ze proberen in een eerste gesprek met de klant zoveel mogelijk informatie te vergaren om tot een zo gedegen mogelijk advies te komen. Als mensen blanco binnenkomen worden in eerste instantie de merken Arcam, Linn en Naim als belangrijkste merken aangedragen met speakers naar keuze afhankelijk van de wensen van de klant en plaatisngsmogelijkheden in de ruimte. Een zeer belangrijk punt in het gesprek is de akoestiek van de ruimte, hoe is er gestoffeerd en wat zijn de afmetingen van de ruimte. Ook ervaren de verkopers steeds meer dat het uiterlijk van de apparatuur en speakers een zwaarwegend punt is in het al dan niet kiezen voor een bepaald produkt. Zoals al eerder aangehaald bij de assortiment keuze is continuiteit bij de te verkopen produkten en klachtenafhandeling een verkoopargument van wezenlijk belang. Getuige de mooie website die Snijders heeft kan het niet anders als dat hier veel waarde aan gehecht wordt. Fred die als webmaster fungeert besteedt veel tijd aan de site om deze up to date te houden en veel interessante items in audioland begrijpelijk te maken voor de beginnende audioliefhebber maar ook de ervaren audiofiel kan hier zijn hart ophalen. Fred benadrukt dat de site in eerste instantie niet als verkoopapparaat gebruikt wordt maar wel om wat leuke aanbiedingen onder de aandacht te brengen en de potentiƫle klant vast veel info over
Snijders en zijn produkten te verschaffen. Echte verkoop via de site komt nauwelijks voor maar steeds meer klanten komen na een bezoek aan de site daadwerkelijk naar de winkel.
Wanneer ik het verkoopteam van Snijders vraag naar een produkt wat ze graag extra onder de aandacht willen brengen volgt er niet zoals ik verwacht had een discussie maar wordt er unaniem geroepen: de Tact RCS 2.0 !! Volgens de mannen voert het binnen de context van de Hivisit te ver om precies uit te leggen wat het precies voor een apparaat is maar in het kort komt het er op neer dat het apparaat in het digitale domein de akoestiek en het pulsgedrag corrigeert. In feite elimineert de Tact de 1e reflectie van de ruimte. Dr. Longbeard heeft onder het hoofdstuk recensies al een test over dit apparaat geschreven en geeft daarin ook doorverwijzingen naar de site van Tact voor degene die er alles over willen weten. Mocht je aan de hand van deze recensie nieuwsgierig geworden zijn bel dan Snijders voor een demo-afspraak.
Als ik op het punt sta te vertrekken drukt Jan-Pieter me nog op het hart vooral niet te vergeten in de Hivisit te melden dat bij de firma Snijders geen drempel is wat inhoudt dat iedereen vrijblijvend binnen kan stappen en er voor iedere beurs een set of component te vinden is. Dit alles inclusief de hoogstaande service en kennis van zaken.
Rest mij nog de mensen van Snijders te bedanken voor de genoegelijke middag, het leerzame gesprek en niet te vergeten de uitstekende koffie.