De tweede verdieping had ruimtes van onder andere TAD, Studionoot, Sense of Music en Beta Audio te bieden. Deze laatste had een erg muzikale presentatie van Manley en Reference 3A weergevers. Hier werd gewoon muziek gedraaid, geen nonsens of gepraat.
Manley
Ook TAD wist te imponeren met een mooi, groots geluid. Art’s Excellence had uitgepakt met een set van Audio research en Wilson Benesch, waarvan als primeur de kleine vloerstaande Vector uit de Geometry serie. De eveneens nieuwe Ref150 eindversterker van Audio Research toonde geen enkele moeite met het in bedwang houden van de speaker en ook hier was sprake van echte muziek met een no-nonsense weergave. Lekker!
Audio Research
Veel bekijks trok Latham met twee luisterruimtes. De eerste kamer werd ingenomen door Alan Gibb van The Chord Company die duidelijke verschillen liet horen tussen wel en niet hoogfrequent afgeschermde kabels. Geen high end prijzen, er werden kabels van zo’n vijftig euro gebruikt die al goed konden laten horen dat de toename van hoogfrequente storing kunnen leiden tot een minder mooi geluid. De Engelsman deed dit overigens op een wel heel leuke manier, waardoor luisteraars lang bleven zitten.
The Chord Company
De tweede ruimte bracht muziek in de vorm van twee mooie draaitafels van het merk Well Tempered Lab. Bekend van de golfballetjes die in olie met een hoge viscositeit drijven voor het minimaliseren van armresonanties was de weergave van dit merk gecombineerd met Dynavector elementen en Naim apparatuur een waar feestje voor de bezoekers. De gebruikte monitorspeakers van Neat, de Momentum 3i gaven een mooi ruimtelijk geluid weer. Op de gang was dit dan ook een veelbesproken set. En terecht.