HI-VISITAudiofile

Bedrijfsfilosofie

Audiofile is open op afspraak. Dat heeft nadelen, erkent Michel Keyner; ‘de psychologische drempel is wat hoger’. Maar de voordelen wegen zwaarder. “Mijn klanten komen uit Nederland, België en Duitsland. Ik wil graag dat hun reis beloond wordt, neem dus graag tijd voor ze en wil niet gestoord worden.”

Soms blijft een klant wel een uur of vier ‘hangen’. Geen enkel probleem, zegt Keyner. “Ik begin altijd met een oriënterend gesprek. Wat drijft de klant, wat wil hij of zij, waar zit de ‘pijn’? Of is het ‘virtuele pijn’? Wat wil hij voor een geluid; ruimtelijk of bijvoorbeeld energie in het geluidsbeeld?”

Muziek is emotie, zegt Keyner, maar het kopen van apparatuur evenaart hetzelfde emotionele niveau. “Ik teken het gesprek letterlijk uit op een bord, laat de klant dan vervolgens alleen tot rust komen, en probeer daarna te reflecteren. Ik probeer de klant mee te helpen in te kopen, dat is mijn bedrijfsfilosofie. Zoveel mogelijk spullen verkopen zit niet in mijn paradigma. Ik probeer me zoveel te verplaatsen in een klant, ik bepaal niet wat hij wil. Wil een klant een speaker alleen omdat hij er megacool uitziet, prima! Het gaat er niet om wat ik vind, maar dat de klant uiteindelijk iets koopt waar hij naar op zoek is.” 

Tot tranen toe geroerd
Het is dus zeker niet alleen maar business wat Audiofile drijft. Je raakt zelfs het gebied van zingeving, zegt Keyner. “Laatst installeerden we een compacte set bij een wat oudere man. Die man was daar enorm blij mee. Zo blij zelfs, dat hij in tranen uitbarstte. Kijk, daar doe je eigenlijk allemaal voor.”

Audiofile
Hoofdstraat 30
’s Gravenmoer
www.audiofile.nl


EDITORS' CHOICE