De 'prijs' voor Design Dock? Bowers & Wilkins, de Zeppelin. Of dat een objectief oordeel is? Nee, absoluut niet. Zoals oordelen over vormgeving dat nooit is. Toch wordt het uiterlijk van de Zeppelin over het algemeen als bijzonder fraai gezien.
In tegenstelling tot de Beosound 8 is er niet echt een voor- en tegenkamp; de Zeppelin is easy on the eyes. Daar komt bij dat Bowers & Wilkins het als één van de eersten aandurfde om met een qua vormgeving sterk afwijkend dock te komen: de contouren van het sigaarvormige luchtschip uit een ver verleden, de zeppelin. Inmiddels kun je ook al van een klassieker spreken als het over het docking station van Bowers en Wilkins gaat. Te herkennen uit duizenden.
Bij HiFi.nl viel destijds -april 2008- de volgende quote te noteren: "De Zeppelin maakt de iPod weer sociaal". Daarmee werd bedoeld dat het betreffende dock het interessant maakte om met meerder mensen via de iPod naar muziek te luisteren. Want het geluid dat uit deze ‘sigaar’ blijkt te komen, verraste vele muziekliefhebbers - in positieve zin, wel te verstaan.
Won in 2008 op de CES dan ook de prijs voor ‘Best of Innovations’. Met 799 euro destijds was het dock dan ook niet echt goedkoop te noemen, maar dat hoge prijskaartje stond het succes van de Zeppelin niet in de weg. Inmiddels ook in AirPlay-versie verkrijgbaar (de, jawel, Zeppelin Air), voor een scherpere prijs, 599 euro, en is er een Mini op komst.