NIEUWSB&W

Alliantie Klipsch en GN Mobile

Redactie HiFi.nl | 09 januari 2006 | B&W

(ingezonden mededeling)

Consumententechnologiegiganten gaan samenwerken op het gebied van mobiele muziek

Kopenhagen en Indianapolis, 9 januari 2006 - GN Mobile, mondiaal marktleider in mobiele audioaccessoires, en Klipsch Audio Technologies, de toonaangevende luidsprekerproducent in de Verenigde Staten, hebben vandaag een strategische alliantieovereenkomst aangekondigd.

De twee bedrijven gaan samenwerken bij de ontwikkeling en marketing van uitstekende audioaccessoires voor mobiele muziek. Door deze alliantie kunnen beide bedrijven elkaars merk en technologische mogelijkheden benutten voor een optimale marktuitbreiding in de mobiele muziek, met name op het gebied van luidsprekeroplossingen, hoofdtelefoons en headsets.

"Hoofdtelefoons, headsets en luidsprekers voor mobiele muziek worden, met name voor telefoons, steeds belangrijker. Door de alliantie met Klipsch kunnen we ons marktaandeel in de mobiele muziek vergroten en kunnen we ons aanbod op het gebied van mobiele muziek verder uitbreiden. Vanwege de uitzonderlijke techniek, ontwerpmogelijkheden en gerespecteerde merknaam is Klipsch duidelijk de beste keuze om onze producten te voorzien van verbeterde muziekprestaties. Door deze alliantie met Klipsch kunnen we de spraak- en Bluetooth®-mogelijkheden combineren met akoestische expertise en kunnen we klanten het allerbeste bieden op het gebied van ontwerp, kwaliteit en functionaliteit van accessoires voor mobiele muziek", aldus Morten Steen Jørgensen, president van GN Mobile.

"We zijn opgetogen over de samenwerking met GN Mobile en zijn ervan overtuigd dat hun marktpositie en nalatenschap op het gebied van spraak- en draadloze Bluetooth-technologie in combinatie met onze ervaring op het gebied van uitstekende audioreproductie zal leiden tot de meest geavanceerde producten voor dit groeiende marktsegment", aldus Mike Klipsch, president van Klipsch Audio Technologies. "Door de partnerschap met GN Mobile wordt onze toegang tot de hoofdtelefoon- en headsetmarkt niet alleen vergemakkelijkt, maar wordt ons product bekend in de kanalen waarin we nu niet actief zijn."

Met circa 35 procent van de mondiale Bluetooth-headsetmarkt is GN Mobile de marktleider op het gebied van handsfree communicatieoplossingen, zoals de Jabra-producten, en is mondiaal voorloper op het gebied van mobiele persoonlijke communicatie. De Jabra-producten, inclusief de toonaangevende Bluetooth-headsets, zijn wereldwijd verkrijgbaar in meer dan 80.000 winkels en op de huidige markt is het een van de meest succesvolle merken van de Bluetooth-headsets. Meerdere producten uit de Jabra-serie van GN Mobile hebben internationale erkenning en talrijke prijzen, zoals de Red Dot en IF Design Awards, gekregen.

GN Mobile heeft als doel om klanten essentiële mobiele accessoires te bieden voor een betere mobiele ervaring. Naast Jabra heeft GN Mobile een sterke OEM-business en -ontwerp en produceert Bluetooth-headsets en accessoires voor toonaangevende fabrikanten van handsets en mobiele apparatuur.

Enkele van de grootste en meest bekende merken ter wereld, zoals Hard Rock Café, Microsoft, Apple en Dell, maken gebruik van Klipsch-technologie. Klipsch, een van de eerste luidsprekerproducenten die in 2006 het 60-jarig bestaan viert, zet zich in voor de allerbeste audio-oplossingen. Op het hoofdkantoor in Indianapolis beschikt het bedrijf over een van de meest geavanceerde, professionele faciliteiten voor audio-onderzoek ter wereld.

Het merk Klipsch is alom bekend bij liefhebbers van muziek, films en computerspelletjes vanwege de uitstekende tweekanaals- en surroundgeluidssystemen voor thuisbioscopen, computers en spelcomputers. Bovendien biedt Klipsch al heel lang producten voor commerciële filmtheaters. Klipsch ontwikkelt audioproducten om de meest plezierige, emotionele en dynamische ervaringen op te roepen.

De markt voor mobiele muziek maakt een aanzienlijke groei door, aangezien door de samenkomst van mobiele telefoons en digitale muziek nieuwe productcategorieën en producten, zoals MP3-spelers en iPod, ontstaan waardoor de vraag toeneemt. Uit IMS-onderzoek wordt voorspeld dat de markt voor hoofdtelefoons voor muziek tot 2009 zal groeien met een CAGR (samengesteld jaarlijks groeipercentage) van meer dan 100 procent. Rond 2008 zal ongeveer de helft van alle handsets zijn uitgerust met muziek (MP3 of andere indeling). Dit komt overeen met 475 miljoen apparaten. (Bron: IMS-onderzoek 2005)

MERK

EDITORS' CHOICE