NIEUWSPhilips

500.000e ambilight in Benelux

Redactie HiFi.nl | 18 december 2009 | Philips

(Ingezonden mededeling)

De komende weken verkoopt Philips in de Benelux de 500.000ste Ambilight televisie. Philips viert deze mijlpaal onder andere met een consumentenactie in Nederland waarbij consumenten in de maand dcember een reis naar Los Angeles kunnen winnen. Wereldwijd verkocht Philips reeds 4 miljoen Ambilight TVs.

Na de introductie in 2004 met een twee-zijdige CCFL Ambilight technologie werd in 2006 deze technologie aan meerdere zijden van het TV toestel uitgebreid. Daarnaast zijn de CCFL lampen verruild voor LED verlichting wat de TVs een stuk energie zuiniger maakt maar waardoor ook het beeldcontrast nog eens extra is verbeterd. In 2007 werd de ultieme Ambilight TV gelanceerd, de Aurea, een design TV met een compleet meekleurende rand. De laatste (derde) generatie Aurea van dit jaar laat de LED verlichting naadloos vanuit het beeld doorlopen met Ambilight Active Frame.

Deze gepatenteerde Philips technologie maakt gebruik van meer dan 250 leds om een meerkleurig lichtkader rond het scherm te creëren, dat verlengd wordt op de wand. De nieuwste innovatie van de Ambilight range is Net TV, een internet functie geïntegreerd in de TV waarmee de consument toegang heeft tot het open internet en een reeks speciaal ontwikkelde informatie- en entertainmentdiensten, zonder extra abonnementen of een decoder.

MERK

EDITORS' CHOICE