NIEUWSLG

LG nieuws op de CES

Redactie HiFi.nl | 07 januari 2010 | LG

(Ingezonden mededeling)

Voor LG Electronics staat de Consumer Electronics Show 2010 (CES) in het teken van een aantal baanbrekende innovaties voor de consument op het gebied van tv kijken en beleven. De CES 2010 vindt plaats van 7 tot en met 10 januari in Las Vegas (VS). LG lanceert hier zijn nieuwe televisielijn INFINIA, toont er de nieuwe generatie 3D-TV’s en presenteert ‘s werelds eerste 15-inch televisie met AMOLED-technologie. De eerste televisies van dit nieuwe type zullen vanaf maart 2010 in de Benelux verkrijgbaar zijn.

LG introduceert niet alleen nieuwe producten op CES. De Consumer Electronics Association erkent LG’s leidende positie op het gebied van design en technologie met vijftien prestigieuze 2010 CES Innovation Awards. Hiervan gaan er twaalf naar LG Home Entertainment-producten in de categorieën LCD-, LED LCD- en plasma-HDTV, Network Blu-ray Disc-spelers, Home Theater-systemen en Network-Attached Storage. Een speciale vermelding van de jury is er voor LG’s Full LED Slim backlight LCD-technologie.
 
INFINIA – LED- en plasma-tv’s met grenzeloze mogelijkheden

INFINIA is LG’s nieuwste familie van innovatieve LED- en plasma-tv’s voor het hogere marktsegment. LG positioneert INFINIA als een serie televisies met grenzeloze mogelijkheden. De televisies voldoen aan drie essentiële eisen van de consument, die uit marktonderzoek naar voren zijn gekomen: een mooi design, geen kabels in het zicht en de mogelijkheid om multimediacontent te delen. DLNA (Digital Living Network Alliance) maakt het mogelijk om bijvoorbeeld HD mediabestanden van de computer naar de televisie te streamen. Daarnaast is het mogelijk vanaf de bank YouTube-filmpjes of foto’s van vrienden via Picasa te bekijken zonder de computer aan te hoeven zetten. Kabels van Blu-ray-spelers, gameconsoles en andere apparaten worden aangesloten op een ontvanger die draadloos via de 1080P-technologie met de televisie communiceert en optimale beeldkwaliteit garandeert.
 
Ook het design maakt van INFINIA-televisies een echte blikvanger. De televisies kenmerken zich onder meer door een frame dat onzichtbaar is als de tv wordt uitgeschakeld en dankzij het Single Layer-design lopen rand en beeldscherm naadloos in elkaar over. In maart 2010 brengt LG de eerste INFINIA-modellen op de markt, met de bekroonde topmodellen LE8500, de LE7500 en de PK950.


(LG LE8500)

3D in de woonkamer is niet langer toekomstmuziek

Televisie kijken in 3D is een andere trend waarop LG tijdens CES 2010 inspeelt. Met een 3D-TV in de woonkamer haal je de toekomst in huis. Dankzij 3D genieten consumenten van een levensechte kijkervaring in hun eigen huiskamer. 3D content is beschikbaar op Blu-ray Disc en via contentproviders. Hiervoor is LG een samenwerking aangegaan met SkyLife, een satellietserviceprovider die via het nieuwe 3D-kanaal Sky 3-D nu al 24 uur per dag programma’s in 3D uitzendt. De samenwerking richt zich in de beginfase vooral op Zuid-Korea, maar LG wil ook in Europa en de VS een leidende positie op het gebied van 3D-TV opbouwen. Het bedrijf verwacht dit jaar rond de vierhonderdduizend 3D-TV’s te verkopen en streeft ernaar in 2011 circa 3,4 miljoen units te leveren.
 
Grootste OLED-TV vanaf maart 2010 op de markt

Op CES 2010 presenteert LG de eerste 15-inch AMOLED-TV (Active-Matrix Organic Light-Emitting Diode) ter wereld en zet daarmee een nieuwe trend. Televisies met AMOLED-technologie hebben beeldpixels die zelf licht geven en daardoor een nog scherper beeld en meer contrast hebben dan huidige tv’s. Bovendien zijn zij uiterst energiezuinig. Volgend jaar volgen AMOLED-TV’s in 37-inch- en 42-inch-formaat.

Bjørn Berg-Andersen, President bij LG Electronics Benelux: “Uit diverse onderzoeken blijkt dat consumenten steeds meer video en televisieprogramma’s via internet bekijken. Met INFINIA willen we het zo makkelijk en aantrekkelijk mogelijk maken om die content naar de televisie in de huiskamer te streamen. LG investeert voortdurend in de ontwikkeling van geavanceerde technologie en hoogstaand design om in te spelen op de wensen van de consument. In 2010 en de komende jaren zetten we daarom volledig in op het creëren van het ultieme bioscoopgevoel in de huiskamer.â€


EDITORS' CHOICE