NIEUWSMarantz

Marantz brand ambassador Ken Ishiwata neemt afscheid van Sound United

Er zijn maar weinig hifi-merken die zo'n direct herkenbare 'voorman' hebben als Marantz en boegbeeld Ken Ishiwata, toch zeker als je bedenkt dat hij zelf niet de oprichter van het merk is. Het is daarom passend dat we de KI Ruby-combinatie onlangs nog bestempelden als de perfecte ode aan zijn werkNa maar liefst 41 jaar als toonaangevend licht bij Marantz zal Ken Ishiwata (1947) deze maand het bedrijf namelijk verlaten. Het contract tussen beide partijen is nu ten einde en er is onderling overeengekomen dat elk zijn eigen weg zal gaan. Als Senior Productmanager en als Brand Ambassador van Marantz, gebruikte Ken zijn onberispelijk oor en technische ervaring om met het ontwikkelingsteam in Europa en Japan te werken aan het onderhouden en ontwikkelen van het legendarische Marantz-geluid.

Producten die persoonlijk zijn afgestemd door Ken en in een aantal gevallen ook zijn initialen dragen, worden steevast goed in de markt ontvangen. Hiertoe behoren hifi-iconen zoals de CD63mkII KI en PM66KI, en meer recent de beroemde KI Ruby-serie, waarmee Ken's 40-jarig jubileum bij Marantz is gevierd.

Bart Muller, Senior VP European Commercial Operations: "We willen Ken bedanken voor zijn uitstekende staat van dienst en met name voor de groei van Marantz in Europa. Ken werkte nauw samen met een team van gelijkgestemde ingenieurs en deelde zijn kennis om de geluidsfilosofie van Marantz te beschermen. Eigenaren en fans van Marantz kunnen in de toekomst blijven vertrouwen op het onmiskenbare Marantz-geluid."

Marantz KI Ruby - de perfecte ode aan het werk van Ken

Ken kwam in 1968 naar Europa om voor Pioneer te werken en werkte daarna nog met verschillende technische merken voordat hij in 1975 begon als modefotograaf. In 1978 trad hij in dienst bij Marantz als technisch coördinator, sinds 1996 was hij merkambassadeur van Marantz. Sindsdien is Ken Ishiwata een van de invloedrijkere persoonlijkheden in de hedendaagse high-end audio-industrie, met dank aan zijn oren en zijn opvattingen, universeel geprezen door hifi-pers en muziekliefhebbers wereldwijd.

Ken evalueerde en tunede elk nieuw Marantz-product in de luisterruimte op het Europese hoofdkantoor in Eindhoven. Hierdoor zag Ken van tijd tot tijd een product dat, met het voordeel van zijn proces en wat extra investering, het potentieel had om een betere performer te worden. Deze producten zagen de markt eerst als SE (Special Edition) -modellen en later, met dit proces naar een hoger niveau gebracht, als KI-Signature-producten. Ken gaf zijn naam alleen aan een product, wanneer hij het oorspronkelijke Marantz-geluid -en filosofie het dichtst benaderde.

"Marantz is gezegend door te profiteren van zijn toewijding, uitgebreide kennis en ervaring gedurende meer dan vier decennia. Het bedrijf is enorm dankbaar dat hij dit alles heeft gedeeld met het team in Europa en Japan, wat zal blijven groeien op deze passie voor het behoud van de hoogste normen in audio."

We kijken ernaar uit Ken weer te ontmoeten en met hem van de muziek te genieten, because music matters!

MERK

EDITORS' CHOICE