Twee weken geleden raakte Sonos in opspraak. Zo zou Sonos oudere producten niet meer ondersteunen en zelfs willen bricken. Er kwam een hoop ophef over, Sonos trok de keutel in en besloot dat het geen verstandige keuze was. Helaas voor Sonos kwam het bedrijf de afgelopen paar dagen weer in opspraak: Sonos lekte namelijk honderden e-mailadressen van klanten.
De lek vond plaats toen Sonos reageerde op vragen van klanten naar aanleiding van het niet meer uitbrengen van updates voor de oudere Sonos modellen. In de reactie werden per ongeluk 450 e-mailadressen in het cc-veld gezet. Deze waren dus zichtbaar voor alle ontvangers, wat voor lastige situaties kan zorgen. Sonos heeft inmiddels aan alle klanten een excuus aangeboden en belooft dat in de toekomst niet meer voor zal komen. Ze hebben hiervoor veranderingen aangebracht in hun proces.
Zo laten ze aan de BBC weten: "Earlier today, an email was sent in response to a number of customer inquiries that included email addresses. No further information was included. "We have apologised to each customer affected by this error and have put in place processes to ensure this will not happen again."
Helaas zien we dit soort misverstanden ook terug bij andere bedrijven en overheidsinstanties. Hierdoor komen de gegevens van klanten op straat te liggen.
(bron security.nl)