(Gesponsord artikel)



Hifi-Studio Zwaard

| 05 juli 2002

In plaats van de complete "winkelset" wilde Michel graag de aandacht vestigen op 2 specifieke produkten uit het assortiment. Ten eerste de luidsprekers van het merk Link welke een grote fasereinheid hebben wat resulteert in een uitstekende precisie, natuurlijkheid en makkelijke plaatsbaarheid in diverse ruimtes. Reeds veel klanten zijn overstag gegaan na het beluisteren van deze speakers die volgens Michel de concurrentie aankunnen met speakers tot 10.000 gulden voor een prijs van "slechts" 3350,- voor het basis model. Uit ervaring kan ik u melden dat deze speakers, ze zijn namelijk een vast onderdeel van de set van een van onze leden van de audioclub, inderdaad heel veel kunnen voor een relatief bescheiden prijs. Ten tweede de "huismerk" interlink van Zwaard, een interlink opgebouwd uit vergulde zilverstrengen voorzien van rodium vergulde Neutrik aansluitpluggen en een afschermende mantel tegen RF straling. Michel durft met deze interlinks de strijd aan met de topmerken tegen slechts eenvijfde van de prijs. Voor hem telt alleen het eindresultaat en niet het uiterlijk vertoon van de kabel.

De filosofie waarmee HiFi-Studio Zwaard audio verkoopt laat zich als volgt omschrijven: Soms de voorkeur geven aan een installatie die iets minder High End is maar "makkelijker" te plaatsen is in de desbetreffende ruimte en dus automatisch meer tot zijn recht komt en per saldo een beter eindresultaat geeft in die specifieke situatie. De aanpassingsbenadering is belangrijker dan het verkopen van een set met een hogere totaalprijs.

Voor internet ziet Zwaard uitstekende mogelijkheden om je naamsbekendheid van je bedrijf te vergroten zonder dat je gebonden bent aan een bepaalde regio of zelfs land. Vooral "jonge" mensen weten hierdoor zijn winkel te vinden.

Zoals altijd is het laatste woord aan de geinterviewde. Michel Zwaard vindt dat hij in de 10 jaar dat zijn winkel nu bestaat bereikt heeft dat de mensen die bij hem in de winkel komen op zijn advies hun eigen oren beter zijn gaan gebruiken en er meer op durven vertrouwen waardoor er bewuster produkten gekocht en beluisterd worden.

Michel, bedankt voor de koffie en het leuke gesprek. En natuurlijk veel succes met de luistershow!






EDITORS' CHOICE