Er wordt, zoals gezegd, uitgebreid tijd vrijgemaakt om van gedachten te kunnen wisselen met zowel Peter als met zijn beide medewerkers. Peter benadrukt dat het er vooral om gaat dat er een blijde glimlach op het gezicht van de klant komt. Een glimlach die moet blijven tot lang nadat die klant het pand weer verlaten heeft. Tijd vrijmaken is ook dan één van de eerste belangrijke dingen. Eén of meerdere gesprekken, demonstraties, bezoeken aan huis waarbij in het geval van een home cinema installatie nog eens een uitgebreid uitruisen en instellen van de installatie plaatsvindt.
Erik vertelt over een klant die over een zeer lange periode gespreid diverse malen langs kwam zonder ook maar ooit één aankoop te doen. Pas veel later kwam hij tot een aanschaf. Peter merkt terecht op dat niet alles afgemeten kan worden aan het aantal verkopen. Hij wil er naar streven om, in het bijzonder op de zaterdagen, de winkel tevens een soort ontmoetingsplek te laten zijn voor vaste klanten. Ook wil hij de nieuwsbrief, die vroeger regelmatig verzonden werd, weer in ere herstellen.
Hetzelfde geldt voor het organiseren van shows. Het ligt in de bedoeling om, in samenwerking met importeurs, vier tot vijf maal per jaar shows te organiseren. Ook moeten er weer avonden georganiseerd worden voor de grote vaste klanten kring van ‘Mijn HiFi’ waarbij, onder het genot van een hapje en een drankje, klanten kennis kunnen maken met nieuwe producten en ontwikkelingen op diverse terreinen. Hierbij gaat het dan om kleinschaliger avonden waarbij uitnodigingen zeer gericht verstuurd kunnen worden omdat bij de vaste staf bekend is waar de specifieke vragen en interesses van diverse klanten liggen. Het betekent dat er ook buiten de officiële openingstijden door dit team veel tijd geïnvesteerd wordt in de (potentiële) klanten. Dit is overigens niet altijd direct zichtbaar. Zo heeft iedere medewerker in het kader van het pc privé project een computer in huis. Daardoor kan er ook vanuit de thuissituatie gewerkt worden. Dit geldt bijvoorbeeld voor het actualiseren van de eigen site, het opstellen van advertenties en het verrichten van andere administratieve taken. Daar is in de winkel letterlijk geen ruimte voor. Er is een opslag, een klein keukentje en een piepklein kantoortje waar maar nauwelijks één persoon kan zitten. De resterende oppervlakte is, zoals hierboven beschreven, bestemd voor de doelgroep waar het bij ‘Mijn HiFi’ uiteindelijk allemaal om draait; De Klant.
Winkel:
Mijn HiFi
Hertogstraat 139
6511 RZ Nijmegen
tel. 024-3232296
fax. 024-3600580
internet: www.mijnhifi.be
e-mail: mijnhifi@mijnhifi.be
Openingstijden:
Dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 18.00 uur.
Donderdag koopavond van 19.00 tot 21.00 uur.
Zaterdag van 10.00 tot 17.00 uur.