(Gesponsord artikel)



HI-VISIT

Wonen en Co beurs

Bert Dekker | 18 februari 2008

Menso vervolgt: "De vorige beurs in 2007 stond in het teken van Hollywood en was een groot succes. Meer dan 55.000 mensen bezochten de beurs. Het Beeld- en Geluid-plein werd goed bezocht maar dat is niet zo verwonderlijk: waar kun je immers de wereld van film, glitter and glamour beter beleven dan op die plek waar je ook echt kunt genieten van film en geluid met je ogen en je oren. Niet alleen de topklasse apparatuur die opgesteld stond, maar zeker ook de aankleding heeft absoluut veel toegevoegd aan het succes van het vorig jaar. De medewerking en de ondersteuning van de importeurs was fantastisch. Zij maakten het mogelijk dat we een compleet aanbod AV konden tonen aan het publiek. De reacties van de bezoekers waren erg positief, en zelfs meer dan dat. Tegen sluitingstijd brak het feest hier goed los, op een gegeven moment werd er zelfs gedanst!

Het enthousiasme dat we het vorig jaar hebben ervaren is een sterke motivatie om opnieuw goed uit te pakken tijdens de woonbeurs dit jaar. Het thema van de woonbeurs is verleiding. Even weg uit de realiteit van alledag. En dit jaar gaan we een heel eind verder weg: het Beeld- en Geluid-plein staat dit jaar geheel in het teken van Japan. Even ontsnappen uit de dagelijkse hectiek die inherent is aan onze Westerse levensstijl. Genieten van de charme van de Japanse levensstijl. We gaan ervan uit dat de beurs dankzij de medewerking van onze importeurs zeker weer een groot succes zal gaan worden.

Hoe anders de stijl ook zal zijn vergeleken met het vorig jaar, de uitgangspunten blijven ongewijzigd. Genieten en beleven in je eigen woonomgeving staat dit jaar ook weer centraal. De Woonbeurs is dan ook voor ons hét evenement waar we dit aan het publiek duidelijk kunnen maken. En dat die woonomgeving steeds belangrijker wordt merken we zeker aan de reacties. Het Beeld- en Geluidplein wordt bezocht door het hele gezin en het is al lang niet meer zo dat alleen vader kiest voor beeld en geluid in huis. Ook de fabrikanten gaan steeds beter snappen dat goede elektronica ook fraai vormgegeven kan worden en absoluut iets kan toevoegen aan het woongenot. Waar anders dan op deze beurs kunnen we deze mooie ervaring meegeven aan het grote publiek?”

Tot slot

We besluiten het gesprek in de fraaie ruimte boven af te ronden. Het is me duidelijk dat Menso en Edwin een heel heldere en uitgesproken mening hebben over de onderwerpen AV en wonen. Ik begrijp nu heel goed waar ze al die energie vandaan halen om ieder jaar weer de beurs te organiseren, toch een behoorlijke klus die telkens weer maanden voorbereidingstijd kost. Een dergelijke megaklus kan pas slagen als men een enorme passie heeft en motivatie aan de dag legt, en ja, het is me wel duidelijk geworden dat men dat bij Bult zeker heeft!

De tijd is omgevlogen zonder dat we het echt in de gaten hadden. Het wordt tijd om te gaan, ik heb nog een lange autorit voor de boeg. Daarbij staat ook bij Bult de tijd niet stil, de beurs komt langzaam maar zeker dichterbij, en er is nog werk genoeg te doen. Ik dank Menso en Edwin voor hun tijd en gastvrijheid en, last but not least, wens ik ze heel veel succes met de beurs!


EDITORS' CHOICE