Het Apple apparaat van 2007 is toch wel de iPhone. Apple kondigde het apparaat al in januari 2007 aan en in juni van dat jaar werd hij dan ook uiteindelijk leverbaar in de VS. Na de toch wel behoorlijk mislukte samenwerking met Motorola (ROKR en ROKR 2) is de iPhone wel een enorm succes. Qua vormgeving ziet het apparaat er vrijwel hetzelfde uit als de iPod Touch (eigenlijk andersom want de iPhone was er eerder), maar dan met een digitale camera en belfunctie. Het apparaat is te bedienen met een aantal zeer innovatieve aanraaktechnieken en heeft eigenlijk een nieuwe maatstaf geïntroduceerd op het gebied van mobiele telefonie (vooral op het gebied van PDA’s).
Helaas is de iPhone nog steeds niet verkrijgbaar in Nederland. Wel is er een levendige handel ontstaan op internet. Vooral op eBay zijn er veel mensen die iPhones aanbieden die zij voor je importeren uit bijvoorbeeld de VS. Deze moeten echter, om er mee te kunnen bellen met je Nederlandse provider, eerst ‘gekraakt’ worden. Apple probeert dit ‘kraken’ tegen te gaan door steeds een nieuwe softwareversie uit de brengen waarbij dit niet meer mogelijk is.
Wat de toekomst op iPod gebied ons zal brengen is altijd lastig om te zeggen. Apple houdt alle nieuwe ontwikkelingen altijd goed geheim. Het zal waarschijnlijk nog wel even duren voordat er nieuwe iPod modellen aankomen, aangezien de huidige modellen er nog maar kort zijn. Wat natuurlijk wel te verwachten is, is dat de toekomstige modellen, en dan met name de iPod Touch, worden voorzien van grotere SSD’s (Solid State Disc, flash geheugen). Dit type geheugen is op het moment erg hot en fabrikanten kondigen steeds grotere schijven aan. Ook zijn er al laptops te krijgen die beschikken over een dergelijke harde schijf, soms al van 64 GB. De prijs van dit systeem daalt ook redelijk snel wat het gebruik ook alleen maar stimuleert. Ook wordt er een nieuw model iPhone verwacht dit jaar. Deze zou beschikken over een aantal verbeteringen zoals het gebruik van de 3G standaard. Apple is op het moment één van de hipste merken op de markt en de recent uitgebrachte verkoopcijfers laten alleen maar een groei zien. Deze populariteit zal voorlopig dus wel zo blijven en hopelijk komen er nog een hoop innovatieve producten van het merk met het appel logo.