Artikelen van Rene van Es
Meneer Frits
Gepubliceerd op 15 december 2005
Auteur: René van Es
| Vorige week is hij overleden, “meneer Frits” voor vele werknemers van Philips, Frits Philips voor de rest van Nederland. Een coryfee die in 1977 terugtrad uit de dagelijkse leiding van zijn onderneming. |
lees verder>> |
Snijders HiFi
Gepubliceerd op 12 december 2005
Auteur: René van Es
Praalder Audio/Video show
Gepubliceerd op 9 december 2005
Auteur: René van Es
| Het Atlantic Hotel in Kijkduin bood een ambiance die minder door de audiofiel werd bezocht, maar veel meer door echtparen, gezinnen en zelfs vrouwen alleen. |
lees verder>> |
Dali Ikon 2
Gepubliceerd op 8 december 2005
Auteur: René van Es
| Het was te verwachten dat ik na mijn bezoek aan de Dali fabrieken een set Ikon luidsprekers ter recensie aangeboden zou krijgen. Iets waar ik met plezier op zat te wachten, omdat de Ikon serie van Dali behoorlijk indrukwekkend zou worden, zeker in relatie tot de prijs. |
lees verder>> |
Ella
Gepubliceerd op 8 december 2005
Auteur: René van Es
| “Is it Ella or is it Memorex?”. Kent u die reclame slagzin nog? In de tijd dat cassette bandjes de macht overnamen van de tapes maakte Memorex reclame met een foto van Ella Fitzgerald die een glas kapot stond te zingen. |
lees verder>> |
Goldring GR 1.2 & PA 1
Gepubliceerd op 1 december 2005
Auteur: René van Es
| Instappen op een markt die gedomineerd lijkt door Pro-ject, Rega of Thorens is niet gemakkelijk. Daar zijn een paar troeven voor nodig zoals kwaliteit, compleetheid, positieve eigenschappen en een scherpe prijs. Goldring greep de uitdaging en kwam met twee platenspelers. |
lees verder>> |
Beuk
Gepubliceerd op 1 december 2005
Auteur: René van Es
| Soms is het gewoon prettig om de beuk erin te gooien. Met flinke kracht en zo stevig als je kunt. Dat iets echt een opdonder krijgt en dat je voelt hoeveel kracht verscholen zit in de beuk. |
lees verder>> |
Beschermen
Gepubliceerd op 24 november 2005
Auteur: René van Es
| Het moet toch heerlijk zijn om een product te introduceren waar nog niemand aan heeft gedacht. Om daarna je slag te slaan bij de argeloze consument, die mogelijk gedachteloos het product uit de winkel meeneemt...... |
lees verder>> |