De Duitse fabrikant Sonoro stond met een grote stand op de beursvloer van de High End audiobeurs die plaats heeft gevonden in München. Sonoro is begonnen als fabrikant van tafelradio’s maar wil zich meer als een lifestyle merk positioneren. Sonoro wil synoniem staan voor German Audio Design.
Sonoro: van tafelradio’s naar serieuze hifiproducten
Veel aandacht was er voor de nieuwste twee producten van Sonoro, d.w.z de Meisterstück (Gen. 2) en de Maestro Quantum. Deze toonaangevende alles-in-één muzieksystemen zetten Sonoro naar eigen zeggen verder op de kaart als marktleider in dit segment.
Het portfolio van Sonoro is de afgelopen jaren in de breedte en diepte uitgedijt. De Duitse fabrikant bouwt tegenwoordig ook passieve luidsprekers die goed kunnen meekomen met de concurrentie. De producten stralen Deutsche Gründlichkeit uit. Ter illustratie, het duurt 45 minuten om één front van de Meisterstück uit drie millimeter dik aluminium te laseren.
Lees ook onze recensie over de Sonoro Maestro en Ochestra en onze recensie over de Sonoro Prestige.