(Gesponsord artikel)



HI-VISITLa Scala

La Scala Tilburg

Max Delissen | 07 mei 2009

Sinds kort is Tilburg weer een hifiwinkel rijker. Aan het St. Annaplein opende La Scala Delicatessen in Beeld en Geluid haar deuren. Eigenaar Maarten Teijen is geen onbekende in de handel. Op dezelfde plek als waar hij nu zijn nieuwe winkel heeft is hij ooit begonnen met ACR, waar hij onder meer zelfbouwluidsprekers van het gelijknamige Duitse merk verkocht.

Toen de markt voor zelfbouw begon te krimpen, en de behoefte van de klant zich steeds meer richting compacte kwaliteitsluidsprekers begon te ontwikkelen koos Maarten eieren voor zijn geld. Omdat hij bij ACR ook elektronica van Rega verkocht, en via de importeur daarvan (Joenit in Mechelen) had kennisgemaakt met de verbluffende kwaliteiten van het Canadese luidsprekermerk Totem, besloot hij ACR vaarwel te zwaaien, en in Oisterwijk een nieuwe winkel te openen.

De Opera was geboren, en in korte tijd groeide deze winkel onder muziekliefhebbers uit tot een begrip. Maarten heeft altijd een duidelijk beeld voor ogen gehad bij het assortiment dat hij wil voeren: “Alles wat ik verkoop moet zijn zoals ik het zelf zou willen hebben. Dat is een harde eis die ik stel aan de producten in mijn merkenpakket. En daar zit nog meer aan vast.”

“Ik heb veel respect voor de energie die mensen in oprechte producten steken. En dan niet alleen in de fabricage, maar ook in de arbeidsomstandigheden, en de sfeer in het bedrijf. Als die goed zijn, dan merk je dat aan de producten die ze maken. Zo kan de rol die de schoonmaakster en de kantinejuffrouw bij zo`n bedrijf spelen mede bijdragen aan de kwaliteit van het eindproduct. Dat klinkt misschien raar, maar ik ben er echt van overtuigd dat het bij fabrikanten als Rega en Totem zo werkt. En die gedachte maakt het voor mij weer eenvoudiger om een tot de verbeelding sprekende set voor de klant samen te stellen.”

“Een product moet niet alleen kwalitatief goed zijn, maar ook de importeur die er achter zit moet me liggen. Goede nazorg én kennis moeten in ruime mate aanwezig zijn. Die combinatie is cruciaal maar zeldzaam. Leveranciers die een product verkopen waar ze de ballen verstand van hebben, daar kan ik niks mee. Nee, geef mij maar mensen die met hart en ziel werken voor hun producten, die meedenken over oplossingen, en altijd klaarstaan voor hun dealers.”

“Omdat ik de schakel vorm tussen de leverancier en de klant leg ik die lat behoorlijk hoog. Daar maak ik het mezelf misschien extra moeilijk mee, maar het zorgt er wel voor dat ik voor de volle honderd procent achter mijn assortiment kan staan. En dat vertaalt zich weer in het vertrouwen dat ik uitstraal naar mijn klanten. Ik verkoop liever tien merken die ik helemaal zie zitten dan twintig merken waarvan ik zeker de helft op de plank laat verstoffen omdat ik er vanuit mijn gevoel niet op ga werken.”






EDITORS' CHOICE