(Gesponsord artikel)



HI-VISITLa Scala

Klant centraal

Max Delissen | 07 mei 2009

Het is duidelijk dat de klant bij La Scala centraal staat. Het is ook gemakkelijk om je in de nieuwe winkel op je gemak te voelen. De grote centrale ruimte heeft een schuine muur met grote ramen, omdat La Scala in een oud hoekpand is gevestigd. Daar staat, naast een selectie uit het assortiment, ook de monumentale toonbank. Een beetje gniffelend biecht Maarten op: “Toen ik hem ging ophalen in Deventer heb ik toch mijn vrouw maar meegenomen, want ik wilde graag van haar weten of zij dacht dat het aanstootgevend was, maar volgens haar kon het best, en eigenlijk past het ook heel goed bij de naam van de winkel.”

Links naast de toonbank is de ingang van een smalle gang, en hierlangs komt de bezoeker in de tweede ruimte, een volledig ingerichte thuisbioscoop waar op zeer hoog niveau van film kan worden genoten. Of naar muziek geluisterd. De link met het muzikale verschijnsel Opera is snel gelegd, want dat is ook een unieke combinatie van kijken en luisteren.

“La Scala is natuurlijk het mooiste Operatheater ter wereld, en het leek me een goede opvolger voor de naam van de winkel in Oisterwijk. Het idee voor Delicatessen in Beeld en Geluid kreeg ik op een dag toen ik een busje van een luxe bakker langs zag rijden waar dat woord op stond. Ik vond het zo`n logische manier om aan te geven dat ik met een klein en bewust geselecteerd assortiment werk dat ik ter plekke besloot dat dat hem moest worden.”

“Ik ben lang bezig geweest met de verbouwing, want ik heb het voor een groot deel zelf gedaan. Tot mijn stomme verbazing bleven mijn vaste klanten bellen, ook in de periode van meer dan een jaar dat ik helemaal geen winkel had. Mijn verkoop liep, weliswaar op een lager pitje, gewoon door. Daar ben ik ze erg dankbaar voor, want het gaf me kostbare tijd om alles op mijn manier te doen. Nu de winkel zo ver klaar is dat hij open kon ben ik ook erg tevreden met het resultaat. Hier voel ik me thuis.”






EDITORS' CHOICE