In hoeverre de verwikkelingen op bioscoopgebied van invloed zijn op de driedimensionale toekomst in televisieland is echter een tweede, al is de comeback in Hollywood wel een belangrijke aangever. Het feit dat ook bij de consumentenelektronica de grootste spelers (Samsung, Sony, Panasonic, Mitsubishi) flinke investeringen doen om de 3D-televisie in de huiskamer te krijgen kan daarbij gezien worden als een bepalende factor voor de haalbaarheid en vooral duurzaamheid van deze plannen. Want is VHS ook niet in een relatief korte periode weggespeeld door de opkomst van de DVD, en later de Blu-ray? Je kan hardnekkig weigeren de overstap naar nieuwe technologie te maken, maar vroeg of laat trek je aan het kortste eind. Nieuwe films komen al lang niet meer uit op video, en oude films in dat format verliezen zienderogen hun kwaliteit. Daar tegenover staat echter een vergelijkbare analogie met de Super Audio CD; die drager heeft immers zijn technologisch inferieure voorgangers juist níet weten te vervangen, onder andere door een te hoge prijs en ondanks ontwikkeling door Sony, één van de koplopers in 3D-technologie voor televisie.
Toenmalig SACD-partner Philips heeft overigens een aantal jaar geleden al een techniek ontwikkeld voor driedimensionale beelden waar je geen bril meer voor nodig hebt: WOWvx. Twee verschillende beelden worden tegelijkertijd op het scherm vertoond, waarbij het linker oog dankzij de speciale lens in de beeldbuis een ander beeld te zien krijgt dan het rechter, waardoor een gewoon tweedimensionaal beeld als 3D wordt ervaren. Deze vorm van autostereoscopie heeft echter als nadeel dat je recht voor het scherm moet zitten om de beelden goed te kunnen waarnemen. Philips heeft dat opgelost door meerdere beelden te projecteren met meerdere lenzen voor een totaal van negen mogelijke perspectieven, zodat je een bepaalde bewegingsvrijheid hebt voor het scherm en toch 3D kunt waarnemen. Al zij het met een mindere kwaliteit, vergelijkbaar met een reclamebord dat van afbeelding verandert wanneer je er vanuit een andere hoek naar kijkt. En het is vooralsnog technologie die los van die mindere beeldkwaliteit voor de particuliere consument niet betaalbaar is en daarom puur business-to-business wordt aangeboden, voor marketing doeleinden. Denk hierbij bijvoorbeeld aan reclamebeelden in het casino (Holland Casino heeft een aantal van deze schermen).