(Gesponsord artikel)



HI-VISITRhapsody

Rhapsody-Hilversum.html

Werner Ero | 25 februari 2003

Als ik dan uiteindelijk de grootste ruimte betreedt valt direct op dat het eigenlijk vroeger twee aparte kamers moeten zijn geweest. Leuk detail is dat de twee gashaarden nog steeds op hun oorspronkelijke plaats staan wat een huiselijk effect geeft. De nu langgerekte ruimte is door de zichtbare tweeëndeling knus en ruim tegelijk waar de prettige kleurstelling (de invloed van Irene van Dalen, de vrouw van eigenaar Harry van Dalen) zeker toe bij heeft gedragen. De merken die ik hier tegenkom behoren tot de absolute top van de high-end markt. Wat te denken van Avalon, Spectral, DCS, Nagra, Nelson Pass, Musical Fidelity en ga zo maar door. Toch is het zeker niet alleen high-end wat bij Rhapsody de klok slaat. De bedrijfsfilosofie is om klanten voor een bepaald budget aan zoveel mogelijk muziek te helpen. Vanaf ongeveer EUR 4000,- kunt u voor een totale set in het Hilversumse terecht.

Rhapsody Hilversum

Zo terugkijkend kunnen er een fiks aantal vooroordelen en denkbeelden over deze fameuze hifi-winkel overboord. Niets geen kwijlende verkopers die met dollartekens in de ogen zo snel mogelijk een prijzig setje willen slijten. Tegenover de fikse prijskaartjes die aan deze componenten vaak hangen staat een zeer gedegen en professioneel opgeleid team. Per aangeschafte set wordt gemiddeld 2 á 3 keer een bezoek aan de klant afgelegd om er maar vooral voor te zorgen dat het echt optimaal klinkt en dat met name de klant echt tevreden is. Als een set echt serieus is en een bepaald niveau bereikt wordt, indien de klant dat wenst wordt zelfs de stroomvoorziening van het pand onder de loep genomen en de aanleg geregeld van bv. een aparte lichtnetgroep voor de kostbare muziekinstallatie. Waar kom je zo’n service vandaag de dag nog tegen...

Alsof dit nog niet allemaal genoeg is organiseert Rhapsody ook drie á vier keer per jaar een luistershow. Hierbij kunt u kennismaken met de winkel en zijn mensen maar vooral ook hoe de werkwijze van het team is en hoe zij tegen muziek en de bijbehorende geluidsapparatuur aankijken. Wat mij betreft is de kwaliteitsbeleving , service en de weloverwogen assortimentskeuze van het Rhapsody team echt een gemeende pluim waard en een klein paradijsje in onze weggooimaatschappij. Geen mythe maar werkelijkheid dus!

 

Tip: Voor meer informatie over Rhapsody bezoekt u de website op: http://www.rhapsody.nl






EDITORS' CHOICE